Sökning: "Profit measures"
Visar resultat 1 - 5 av 243 uppsatser innehållade orden Profit measures.
1. Elektrifiering och lönsamhet i bilbranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The most prominent trend in the automotive industry right now is electrification. Consumers and global regulations force companies to offer more environmentally friendly alternatives to the fossil car. But sustainable development is not only about offering environmentally friendly alternatives. It must also be economically feasible. LÄS MER
2. Takeover-erbjudanden - Målbolagsstyrelsens skyldigheter vid en takeover-situation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Denna uppsats tar sikte på målbolagsstyrelsens roll i en takeover-situation. För att besvara syftet kommer uppsatsen inledningsvis presentera styrelsens allmänna handlingsutrymme. LÄS MER
3. Vilka incitament har kommersiella fastighetsägare att energieffektivisera befintliga fastigheter?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Situationen i dagens omvärld har tillsammans med hög inflation och efterdyningar av en pandemi påverkat fastighetsbranschen på många sätt. Ökade elpriser har gjort att drift- och underhållskostnader för fastigheter har ökat markant. LÄS MER
4. Impacts of Covid-19 on Cooperatives in Sweden : a Case Study of Arla Foods
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Different organizations face diverse challenges to survive during Covid-19. Rare external disruptions due to natural causes such as pandemics affect a company's ability to continue operations, from obtaining raw materials from suppliers to delivering finished products directly to the market. LÄS MER
5. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER