Sökning: "Read Word Line"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Read Word Line.
1. Högläsning som ett pedagogiskt verktyg : En studie om hur lärare i årskurs 4-6 beskriver att de arbetar med högläsning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur lärare på mellanstadiet använder högläsning i sin svenskundervisning på mellanstadiet. Undersökningen utfördes på en mellanstadieskola i mitten av Sverige. Studien undersökte lärarnas syfte med högläsning samt hur de använder högläsning i sin undervisning. LÄS MER
2. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER
3. An online study of L2 relative clause processing: Evidence from self-paced reading in Persian learners of English
Master-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskap; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapSammanfattning : This study examines relative clause (RC) processing in Persian learners of English and native speakers of English to explore whether or how different task demands, referential context information with three potential RC antecedents along with the variables noun type (definite, indefinite), RC length (short, long) and RC type (extraposed, non-extraposed) affect their processing, using both an online non-cumulative self-paced reading task and an offline questionnaire. In the self-paced reading task, the online processing of RC attachment resolution was examined when participants read temporarily ambiguous sentences with RCs preceded by one clause or two clauses containing three NPs followed by comprehension questions to explore L2 RC attachment preferences. LÄS MER
4. Configurable, scalable single-ended sense amplifier with additional auxiliary blocks for low-power two-port memories in advanced FinFET technologies
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : System on Chip (SoC) designs contain a variety of Intellectual Property (IP) cores, including digital signal processing blocks, media and graphics processing units, as well as processing core units that employ multiple-port memories to enhance performance and bandwidth. These memories allow parallel read/write operations from the same memory blocks from different ports. LÄS MER
5. ”Om vi visar att vi tycker läsning är kul kanske det motiverar någon mer” : En studie om hur undervisning utvecklar elevernas läsförståelse och deras motivation att läsa.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : The aim of this study is to clarify and concretize how teachers in grades 4-6 work with reading comprehension and how they motivate students to read. This study also aims to review teaching material that teachers use when working with reading comprehension. LÄS MER