Sökning: "Recession Marketing."

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden Recession Marketing..

  1. 16. PlusTak

    L3-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Arvid Johan Andreas Nilsson Ohlsson Johansson; [2010]
    Nyckelord :Tak; plustak; plus tak; takbyggnadsteknik; sandwich; succe;

    Sammanfattning : Today´s roofing of dwelling houses is a very time consuming procedure, which includes a lot of different steps on the construction site. Not only does it cost a lot of money, but often do problems with rot and mold occur in the attics of houses today. LÄS MER

  2. 17. If and how environmental friendliness be a profitable marketing strategy in the current recession? : Comparative study on management’s perspectives at two food retailers’ in Sweden

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola; Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Aamer Shahzad; Syed Nadeem Hussain Shah; [2010]
    Nyckelord :Environmental friendliness; green marketing strategy; food retailers in Sweden; green products; impact of recession; profitability; communication.;

    Sammanfattning : Abstract Date: 2010-05-28 Authors:        Aamer Shahzad & Syed Nadeem Hussain Shah. Advisor: Mr. Konstantin Lampou Program: M.S. LÄS MER

  3. 18. Lågkonjunkturens påverkan på den svenska konsumentmarknadsföringen

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Marcus Lindberg; [2009]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Relationsmarknadsföring; Service Management; Varumärken; Kundbeteende; Konjunktur;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to analyze and understand the effects that a recession can have on a company’s marketing department. In times of a recession most companies have less means to promote their products to their target market and to build their brand. LÄS MER

  4. 19. Lyx i recession – En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Westerlind; Mikael Möller; Tom Cedwall; [2009]
    Nyckelord :Prestigevarumärken; lågkonjunktur; Brand Equity; marknadsföring; Recession Marketing.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Lyx i recession - En studie i prestigeföretags marknadskommunikation under en lågkonjunktur Syfte: Syftet med studien är att undersöka marknadskommunikations- förändringarna inom valda prestigebranscher under en lågkonjunktur för att utvärdera vilka konsekvenser de kan få på det enskilda prestigeföretagets varumärkesvärde. Metod: Studien har använt en abduktiv ansats. LÄS MER

  5. 20. Eventmarknadsföringens påverkan på varumärkeskapitalet ur marknadschefers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :David Malmström; Karl Andersson; [2009]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; Event; Varumärkeskapital; Varumärke;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to create an understanding for marketing directors’ view about how event marketing effect the company’s brand equity in four separate businesses. Our question formulation the study aims to answer is: How does event marketing effect the brand equity in international companies? We have chosen to perform a qualitative study with a semi structured research interview to find out how event marketing as a marketing method, can be applied from the perspective of a marketing director in relation to our theoretical reference frame. LÄS MER