Sökning: "Recession Marketing."
Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden Recession Marketing..
6. Shareadox : -The paradox of service quality assurance in Sharing Economy businesses
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : The purpose of the Sharing Economy is to exploit unused resources between people, as an alternative to buying new and owning themselves (Gansky, 2010). Gansky (2010) argues that a major reason why the Sharing Economy has grown in recent times is, besides from the recession and people’s increased environmental awareness, the urbanization which has made people move closer to each other and in to the big cities. LÄS MER
7. How did the financial crisis affect the approach to projects? - A case study of Volvo Trucks
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: The term investment have over time grown larger and wider, from mostly considering “hard” investments such as machinery, factories and plants to include also education, projects, marketing etc. Corporation investments have trough history been correlated to the economic situation with recession and good times effecting investments, as the uncertainty and risk increases during a recession, combined with debt financing becomes more limited. LÄS MER
8. Motiverade anställda = Nöjda kunder : En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning – ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Datum 6 juni 2013 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Marknadsföring, 15 högskolepoäng Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST), Mälardalens Högskola Författare Linda DAVIDSSON, 1989-02-10 och Jenny THYRWIND, 1986-08-22 Titel ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Handledare Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord Intern marknadsföring, Motivation, Kommunikation, Retention och Kundlojalitet Frågeställning Hur kan ett litet tjänsteföretag utforma intern marknadsföring för att öka kundretentionen? Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur vi kan utforma en handlingsplan för intern marknadsföring inom ett litet tjänsteföretag för att påverka kundrelationen samt retentionen. Metod Undersökningen är baserad på ett antal kvalitativa intervjuer med medarbetare och ledning. LÄS MER
9. How is Internal Communication used during the economic crisis in Spain 2013? - A multiple case study.
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Internal communication is very important in organizations as it has many advantages. Communicators such as marketers should have an internal market in mind and not just the external as it could be a key to success. LÄS MER
10. Marketing in Recession: - How have Swedish firms in the consumer discretionary sector reacted to the current recession?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : .... LÄS MER