Sökning: "Rekvisita begrepp"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Rekvisita begrepp.

  1. 1. Gas, flytande eller fast, vad är skillnaden? : Elevers uppfattningar om materiens faser och fasövergångar i årskurs 4-5.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Isabell Fredriksson; [2019]
    Nyckelord :Begrepp; elever; faser; fasövergångar; grundskolan; kemi; materia; partiklar; naturkunskap; årskurs 4-5.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra hur elever i årskurs 4-5 beskriver och karaktärisera begreppen fast, flytande och gasform. Studien ämnar även att lyfta fram vilka uppfattningar elever har om materiens fasövergångar.   Studien är kvalitativ och baseras på semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Barns fria lek utomhus- om samspel och kamratskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Andersson; [2019]
    Nyckelord :Utomhuslek; naturmaterial; socialt samspel;

    Sammanfattning : I mitt examensarbete ville jag undersöka hur barnen leker, när de endast kan använda naturmaterial som rekvisita till sin lek, samt om barnen tar tillvara varandras kunskaper i leken. Jag har valt att observera en grupp barn som precis har gått ifrån en traditionell förskola, till att börja i en utegrupp. LÄS MER

  3. 3. Det var en gång en saga… En studie om sagans roll i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sarah Book; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att studera sagans roll i förskolan. Jag vill undersöka sagans betydelse för pedagogerna och hur de arbetar med sagor tillsammans med barnen i förskolans dagliga verksamhet. LÄS MER

  4. 4. Lika grund men ändå så olika! : En kvalitativ studie om lärare i idrott och hälsas tolkning och bedömning utifrån kunskapskraven för takt och rytm.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Fanny Wallerstein; Melina Brattwall; [2012]
    Nyckelord :Bedömning; takt; rytm; idrott; betyg; dans;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka hur nyexaminerade lärare i idrott och hälsa arbetar med kunskapskraven för takt och rytm samt hur de bedömer elever i årskurs 6 utifrån dessa. Hur bedömer lärarna elever utifrån värdeorden ”till viss del”, ”relativt väl” och ”väl” inom kunskapskravet för takt och rytm i Lgr 11? Hur definierar lärarna begreppen takt och rytm? Vilka resurser upplever lärarna har betydelse för arbetet med bedömning utifrån kunskapskraven för takt och rytm? Metod En film producerades där två elevers kunskaper och färdigheter inom takt och rytm var i fokus. LÄS MER

  5. 5. Hotellreceptionisters känsloarbete : ”Hur hanteras servicerollen i interaktionen med gäster och medarbetare?”

    M1-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Sofia Jonsson; [2011]
    Nyckelord :Emotionellt arbete; hotellreceptionist; känsloarbete. känsloregler; roll;

    Sammanfattning : Uppsatsen tar upp hotellreceptionisters känsloarbete samt det eventuella skådespel de använder sig av i interaktionen med gäster samt medarbetare. Eftersom deras positionering är centralt belagd i hotellets huvudentré är det oftast receptionisterna som först möter gästerna när de kommer innanför hotellets dörrar. LÄS MER