Sökning: "Sandberg Mårtensson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sandberg Mårtensson.

  1. 1. Internetbaserade abonnemangstjänster : Tillgänglighet, delaktighet och kontroll

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Carl Mårtensson; Mikael Omberg; Gabriella Sandberg; [2012]
    Nyckelord :Subscription; Internet; Value; Value creation; Customer participation; Service logic; Abonnemang; Internet; Värde; Värdeskapande; Kundmedverkan; Servicelogik;

    Sammanfattning : This thesis researches the value creation process in Internet based subscription services in accordance with service dominant logic. The aim of the paper is to identify the characteristics of these services and to envisage the future of Internet based subscription services. LÄS MER

  2. 2. VMI – Vem tar initiativet, varför och vad leder det till för samarbete?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Mattias Mårtensson; Robert Sandberg; Rickard Svensson; Mikael Trolin; [2007]
    Nyckelord :VMI; leverantörsstyrda lager; Supply Chain Management; försörjningskedjor;

    Sammanfattning : Med större krav på effektivisering och pressade kostnader har VMI på senare tid blivit en allt mer tillämpad metod för att samordna aktiviteterna i försörjningskedjan. Mycket forskning har gjorts kring ämnet VMI och dess fördelar. Däremot har inte mycket skrivits om initiativtagande och hur dessa samarbeten uppstår. LÄS MER

  3. 3. Retain your customers

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Ann Mårtensson; Per Sandberg; Carl Scharmer; [2005]
    Nyckelord :Bachelor thesis within Business Administration;

    Sammanfattning : Customer relations are of great concern for companies, even more today than before since the business environment is more competitive due to the increasing number of actors in the market. Regarding service firms, the relations are of even greater importance due to that services are more complex than products and also more correlated to the actual firm than a physical product. LÄS MER

  4. 4. Standardisering och anpassning - En studie av Volvos marknadsföring i Europa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Mårtensson; Malin Olsson; Victoria Sandberg; Anna Sjödin; [2002]
    Nyckelord :standardisering; anpassning; euro-consumer; pan-europeisk marknadsföring; Volvo; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att redogöra för ett internationellt företags marknadsföringsstrategi på den europeiska marknaden, i det här fallet Volvos, sett ur ett standardiserings- och anpassningsperspektiv. Metod: Vi har genomfört en litteraturstudie för att få en teoretisk grund för arbetet. LÄS MER