Sökning: "Saudiarabiska"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Saudiarabiska.
1. Svenska företags inträdesprocesser på den saudiarabiska marknaden
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Mer än 50 procent av Sveriges totala BNP är idag utlandsexport och svenska företags beslut på internationella marknader blir alltmer betydelsefulla för företagens framgång. En växande marknad för svensk utlandsexport är Mellanöstern där Saudiarabien utgör en stor del av regionen. LÄS MER
2. "The simple act of riding a bike" : Svenska och amerikanska kritikers reception av filmen Den Gröna Cykeln
Kandidat-uppsats, Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att granska sexton recensioner publicerade i svensk respektive amerikansk press gällande filmen Den Gröna Cykeln (Haifaa Al-Mansour, 2012). Undersökningen grundar i kritikernas syn på genus och jämställdhet samt kulturell och nationell identitet som filmen berör. LÄS MER
3. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER
4. Mango in Sudan : marketing and export
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Mango is one of the essential horticultural crops in Sudan. It has economic signifycance being cultivated almost around the year in different parts of the country. It has a regional and international demand due to its palatable and adored taste with great nutritive value. It has a great chance for new markets abroad. LÄS MER
5. Saudiarabien som marknad : förhållanden samt analys för svenska företag
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Avsikten med denna uppsats är att beskriva hur svenska företag arbetar inför en etablering på den saudiarabiska marknaden. Uppsatsen lägger fokus på planeringsstadiet och behandlar därför främst marknadsanalysen, som genomförs i ett tidigt skede i expansionsprocessen. LÄS MER