Sökning: "Social accept"

Visar resultat 1 - 5 av 326 uppsatser innehållade orden Social accept.

  1. 1. “De tror att jag hänger med kriminella, att jag är farlig, fast egentligen är det tvärtom ”. En kvalitativ studie om hur mediebevakningen på Göteborgs förorter påverkar identitetsskapandet hos ungdomar boende i områdena

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jennifer Gunnarsson; Maja Pettersson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Förort; media; medieskugga; ungdomar; stigma; identitet; mottagarperspektiv; receptionsanalys; encoding decoding; sociala medier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how youth residing in the suburbs of Gothenburg perceive the media portrayal of their residential areas and how this representation influences their self-image and identity. To address the study's objectives, three research questions have been formulated to gain a deeper understanding of the subject: 1. LÄS MER

  2. 2. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  3. 3. Afan Oromo and Code-switching - Mixing Amharic into Afan Oromo A Case Study of the Relationship between Afan Oromo (Oromo language) and Amharic/Amhara Language in Ethiopia

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Tesfa Abdisa; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Language; power; religion; immigration; identity. Culture and Metropolitans.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Tesfa Abdisa Afan Oromo and Code-switching - Mixing Amharic into Afan Oromo Kandidatuppsats SOCK10 15 hp Handledare – Axel Fredholm Sociologiska institutionen, höstterminen 2023 This study is about code-switching or mixing Amharic with Afan Oromo in Ethiopia. The writer of this essay was born and grew up in Oromia and lived with the issue in question. LÄS MER

  4. 4. Mundhygiejne til beboere på plejehjem i et infektionshygiejnisk perspektiv – en kvalitativ undersøgelse blandt SOSU-medarbejdere i Københavns Kommune

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutioen för biomedicin

    Författare :Fanny Gosmann; [2023-12-22]
    Nyckelord :Smittskydd och vårdhygien; Mundhygiejne;

    Sammanfattning : Baggrund Manglende mundhygiejne kombineret med forskellige risikofaktorer kan associeres med pneumoni og risiko for indlæggelse. Danmark har en relativ høj incidens for pneumoni som forebyggelig indlæggelse blandt ældre. LÄS MER

  5. 5. Children’s sense of place : What places and aspects are important to children in the process of generating a sense of place?

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Tinde Strand; [2023]
    Nyckelord :Sense of place; Urban planning; Child-friendly city;

    Sammanfattning : A city user that is often neglected in these fast urban transitions is the children. Even if Swedish planning offices aim to increase the focus on children, they are hindered by a lack of knowledge, leading to adult-created places not rooted in children's actual needs. LÄS MER