Sökning: "Svensk e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Svensk e-handel.

  1. 1. Aspektbaserad Sentimentanalys för Business Intelligence inom E-handeln

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Albin Eriksson; Anton Mauritzon; [2022]
    Nyckelord :Aspect-based sentiment analysis; Aspect extraction; BERT; Business Intelligence; Dependency parsing; Ecommerce; KB-BERT; Sentiment analysis; Sentiment classification; Aspektbaserad sentimentanalys; Aspektextraktion; BERT; Business Intelligence; Dependensparsning; E-handel; KB-BERT; Sentimentanalys; Sentimentklassificering;

    Sammanfattning : Many companies strive to make data-driven decisions. To achieve this, they need to explore new tools for Business Intelligence. The aim of this study was to examine the performance and usability of aspect-based sentiment analysis as a tool for Business Intelligence in E-commerce. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som påverkar investeringsvilja inom svensk logistik : En kvalitativ studie om investering, framtidsutsikter och e-handel

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsvetenskap

    Författare :Carl Jensen; Axel Jersenius; [2022]
    Nyckelord :Logistics; Investment; E-commerce; Logistik; Investeringsvilja; Investering; E-handel;

    Sammanfattning : Studien syftar till att utveckla förståelsen för hur det svenska logistiksegmentet ser ut idag, samt hur det kan komma att utveckla sig. Faktorer som påverkar investeringsvilja, hur investeringsvolymen kommer att utveckla sig och e-handelns påverkan på detta, undersöks. LÄS MER

  3. 3. En tillgänglig e-handel : En undersökning om tillgängligheten för synskadade inom svensk e-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Karolina Strandberg; Samuel Swarén; [2022]
    Nyckelord :tillgänglighet; webbtillgänglighet; e-handel; näthandel; wcag 2.1; synskada; synnedsättning; web content accessibility guidelines; tillgänglighetsdirektivet;

    Sammanfattning : E-handel i Sverige har varit aktuellt i många år, men till följd av coronapandemin har den svenska e-handeln ökat drastiskt. Det är därför av största vikt att alla, på lika villkor, har möjlighet att handla på internet. LÄS MER

  4. 4. Vägen till en omnikanal : En fallstudie på Cervera om påverkan av “Ship-From-Store”-distribution

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Elsa Janfalk; Viktor Tutturen; [2021]
    Nyckelord :Logistics; Omnichannel; Omni-Channel; Omni Channel; Ship-From-Store; E-commerce; Distribution; Logistik; Omnikanal; Ship-From-Store; E-handel; Distribution;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har präglats av förändringar under det senaste decenniet, inte minst har e-handeln ökat markant. Omsättningen hos e-handeln i den svenska sällanköpshandeln tredubblades mellan 2012 och 2019. Samtidigt har butikshandeln minskat på många håll, vilket även förstärkts av coronapandemin. LÄS MER

  5. 5. Lokal e-handel - stadskärnans räddning? En kvalitativ studie om butiksägarnas, Citysamverkans och plattformsägaren Zipadoos perspektiv på lokal e-handel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rebecka Pojkas; Annie Andersson; [2021]
    Nyckelord :Nyckelord: S-O-R-teori; bra mix; tillgänglighet; omnichannels; emotionella upplevelser; platsbaserat värde; SDD; innovation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att analysera fenomenet lokal e-handel och skapa en fördjupad förståelse för vilken funktion fenomenet fyller för lokala detaljister i stadskärnan i en större svensk stad, och undersöka om det kan vara stadskärnans räddning. För en nyanserad förståelse för om lokal e-handel kan rädda stadskärnan inkluderas även Citysamverkans- och Zipadoos syn på forskningsfenomenet i studien. LÄS MER