Sökning: "Swedish tourism industry."

Visar resultat 36 - 40 av 145 uppsatser innehållade orden Swedish tourism industry..

  1. 36. Managing brand equity during an ongoing pandemic : A qualitative study in the tourism- and hospitality industry during covid-19

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Josefine Henriksson; Ola Karlsson Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Tourism- and hospitality industry; Brand equity; Covid-19; Branding in social media;

    Sammanfattning : The aim for this study was to explore how small and medium enterprises (SMEs) in the Swedish tourism and hospitality industry have managed their brand during the covid-19- pandemic. To fulfill the aim the following research questions were asked; “How have SMEs in the tourism- and hospitality industry managed their brand equity during the covid-19 pandemic?” and “How have SMEs in the tourism- and hospitality industry worked with branding in social media to cope with the pandemic?”. LÄS MER

  2. 37. Ecolabelling the way to sustainable tourism: A quantitative study of Swedish consumers' attitudes toward ecolabels in the tourism industry

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ebba Victorin; Tuva Lindberg Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; Beliefs; Ecolabels; Tourism industry;

    Sammanfattning : The awareness of environmental problems caused by the tourism industry has increased in recent years. Therefore, sustainability has become an increasingly important policy issue in tourism where ecolabels are seen as a tool to guide behavior. LÄS MER

  3. 38. Sverige, lovar guld och gröna skogar? - En multimodal analys av hur semiotiska resurser och visuell framing används inom platsvarumärkning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Matilda Zeneli; Julia Nilsson; [2021]
    Nyckelord :place brand; place identity; semiotic resources; visual framing; strategic communication; COVID-19; platsvarumärkning; platsidentitet; semiotiska resurser; visuell framing; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Turistindustrin runt om i världen fick snabbt anpassa sig till de restriktioner för resor som tillkom i samband med COVID-19. Visit Sweden, Sveriges officiella organisation för turism, bestämde sig för att lansera en kampanj som använder strategier inom platsvarumärkning för att uppmuntra svenskar att agera turister i sitt eget land. LÄS MER

  4. 39. Volontärturism - en “win-win situation”?: En kvalitativ studie i hur volontärresor porträtteras på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Linnéa Holmgren; [2020-10-02]
    Nyckelord :volontärresebyrå; volontärturism; Volontärresor; Sociala projekt; Instagram; Postkolonial teori; “den andre”; narrativ;

    Sammanfattning : Volunteer tourism, mainly relating to travelling from countries in the global North to the global South, has emerged as a global trend and fast-growing tourism industry since the turn of the millennium 2000. In the globalized world of today, social media has become an easily accessible tool for travel agencies to market their volunteer travel. LÄS MER

  5. 40. Hur hållbar är din fjäll-”svemester”? : En fallstudie av miljöpåverkan från STF Blåhammaren fjällstation – en fjällstation i väglöst land

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekoteknik- och hållbart byggande

    Författare :Anna Norell; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den globala turismindustrin bidrar till utsläppen av växthusgaser och 65 % - 95 % av utsläppen av växthusgaser kommer från transport av turister till och från semesterorten. En undersökning som Svenska Turistföreningen (STF) gjort via Novus visar att 3 av 4 svenskar väljer att spendera sin semester i Sverige. LÄS MER