Sökning: "Technology teacher"

Visar resultat 11 - 15 av 428 uppsatser innehållade orden Technology teacher.

  1. 11. Investigating teacher-student interaction problem using video conferencing tools and its’ effect on Students’ motivation in online education : A prototype for showing solution

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Peyman Osatian; Mahsa Azimi; [2023]
    Nyckelord :Interaction; User Experience UX design; Online learning; Online education; Video conferencing tools VCT ; Student motivation;

    Sammanfattning : The worldwide crisis, Covid-19 had a tremendous influence on education system. Many higher education systems forced to change into emergency online education while challenges and problems facing in online learning process affected not only students’ population but also lots of teachers. LÄS MER

  2. 12. Investigating the Potential of Circular Economy in Stockholm’s Craft Classes : A Case Study Comparing Secondary Wood to Virgin Wood Using LCA and LCC

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Magdalena Smolic; Zin Haji; [2023]
    Nyckelord :Life Cycle Assessment; LCA; Life Cycle Costs; LCC; behavioral study; environmental impact assessment; circular economy; reuse; climate neutral cities; wood craft class; land use; water use; global warming potential; Livscykelanalys; LCA; Livscykelkostnadsanalys; LCC; Beteende studie; miljökonsekvensbedömning; cirkulär ekonomi; återanvändning; klimatneutrala städer; träslöjd; markanvändning; vattenanvändning; global uppvärmningspotential.;

    Sammanfattning : This thesis evaluates the environmental, economic, and social impacts of implementing secondary wood from recycling centers into wood crafts in Stockholm schools. The thesis is conducted in a case study setting as a part of the "Climate Neutral Stockholm 2030" sub-project 3. LÄS MER

  3. 13. LABORATIONSSEKVENS MER ÄPPELJUICE : En utveckling av en lärarhandledning för en laborationssekvens som inkluderar en öppen laboration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Sara Basmaci; Tamara Makadsi; [2023]
    Nyckelord :Laboration sequence; inquiry-based laboration; closed laboration; the scientific method; teacher s guide; Laborationssekvens; öppen laboration; sluten laboration; ett naturvetenskapligt arbetssätt; lärarhandledning;

    Sammanfattning : John Deweys teori “learning by doing” synliggörs i svenska läroplaner, exempelvis för Naturvetenskapsprogrammet, där samspelet mellan teori och praktiskt arbete betonas i examensmålen. Laborationer och experiment bör utgöra en central del i kemiundervisningen. LÄS MER

  4. 14. Lärande för hållbar utveckling : Syn på hållbar utveckling i teknik och fysik undervisningen i årskurs 7-9

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Abir Hanna; Raghda Alsabie; [2023]
    Nyckelord :teaching for sustainable development; teaching traditions; fact-based; normative; pluralistic; critical thinking.; undervisning för hållbar utveckling; undervisningstraditioner; faktabaserad; normativ; pluralistisk; kritiskt tänkande.;

    Sammanfattning : I denna undersökning har sju lärare som undervisar i teknik- och fysikämnena i årskurs 7-9 intervjuats i syfte att undersöka deras syn på lärande för hållbar utveckling inom sina ämnen. Frågorna som ställts i uppsatsen har haft för avsikt att ge insikt om vilka faktorer som påverkar hur hållbar utveckling implementeras i skolämnen. LÄS MER

  5. 15. Är inte skiss bara för esteter? : Utveckling av elevers skissande i kursen Teknik 1

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Elisabeth Daram Westling; [2023]
    Nyckelord :teknik; arkitektur; design; foresight; innovationer; humanteknologi;

    Sammanfattning : This short study concerns introduction of sketching by hand, in three first year classes in the Technology Programme at a Swedish Gymnasium. The purpose with the study has been the searching of ways to unfold 1) the student’s approach to sketching 2) their sketching skills 3) the development of a teacher’s didactic tools for sketching in the Technology Programme. LÄS MER