Sökning: "Technology teacher"
Visar resultat 16 - 20 av 428 uppsatser innehållade orden Technology teacher.
16. Education for Sustainable Chemistry : An Analysis of Sustainability in Chemistry and Chemical Engineering Courses on the Bachelor Level at KTH
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : A programme analysis of the compulsory courses at the bachelor level of the KTH Royal Institute of Technology study programme Engineering Chemistry was conducted in order to evaluate how sustainable development is integrated and progressed as well as the attitudes toward sustainable development from the faculty. The analysis built on governing documents as well as interviews with examiners and students. LÄS MER
17. Tidig tillgång till digitalt kapital; nyckel till framgång : Om teknikelevers möte med tillämpning av digitala verktyg i teknikundervisningen
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Med bakgrund i hur samhällets digitalisering präglar utbildningsväsendet, som i sin tur påverkar skolans teknikundervisning, behandlar det här examensarbetet teknikelevers habitus och strategier som tar sig uttryck i deras möte med användning av digitala verktyg som tillämpas i teknikundervisningen. Inspiration tas från sociologen Pierre Bourdieus teorier om olika kapitalformer och strategier. LÄS MER
18. ChatGPT in English Class : Perspectives of students and teachers from Swedish Upper Secondary schools
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Studien utforskade användningen av den Artificiell Intelligens chatbot, ChatGPT, i undervisningen av engelska (ELT) och hur elever och lärare på svenska gymnasieskolor uppfattade användningen av ChatGPT i engelskundervisningen. Studien har samlat båda kvantitativa data från 63 gymnasieelever genom en online-enkät och kvalitativa data från intervjuer med två engelsklärare på gymnasienivå. LÄS MER
19. SO-undervisning i en digitaliserad skola - en studie av lärarnas erfarenheter och perspektiv på digitaliseringens påverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The increasing integration of technology in education has led to significant changes in the way teaching and learning is conducted. This study aims to investigate the impact of digitalization on schools and the teaching of social studies subjects. LÄS MER
20. Digitala verktygs påverkan på elevernas lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS); Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Digitization is today an integrated part of the Swedish primary school. For the school to remain free and equal for the students, laptops and tablets are given out as loans to students. The school should also reflect society at large, and Sweden is a country where digitization is a fact. All subjects in school must be combined with digitization. LÄS MER