Sökning: "Teknik tv"

Visar resultat 1 - 5 av 187 uppsatser innehållade orden Teknik tv.

  1. 1. 3D-folk och 2D-hallucinationer : Hur blandningar av 2D- och 3D-animation kan gestalta karaktärspsykologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Eskil Kylberg; Adam Jäärf; [2024]
    Nyckelord :Arcane; intern fokalisering; animation; film; 2D-animation; 3D-animation; karaktärspsykologi;

    Sammanfattning : Det finns många olika animatonstekniker och vanligtvis använder filmer och TV-serier bara en, men vissa blandar olika animationstekniker i olika utsträckning. Ett sådant verk är den första säsongen av TV-serien Arcane, som konstant blandar digital 2D- och3D-animation. LÄS MER

  2. 2. Kompakt hemmagym

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ivo Reppen Wartiainen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På senare tid har styrketräning blivit alltmer populärt. Populariteten samt friheten bland företag att låta anställda jobba hemifrån har lett till ett stort utbud på marknaden av produkter och tjänster som möjliggör styrketräning hemifrån. LÄS MER

  3. 3. Manipulering av bildhastighet och dess känslomässiga påverkan på tittarupplevelse vid olika format

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :William O'Grady; Emil Währme; [2023]
    Nyckelord :motion pictures; film; tv; video; viewer perception; HFR; frame rate; frame interpolation; motion smoothing;

    Sammanfattning : Frame rate is a fundamental element of creating the illusion of movement in video based media. For almost a century film has been produced in agreement with a standard frame rate of 24 frames per second, originally established due to technical limitations. LÄS MER

  4. 4. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  5. 5. "Lesson complete" : En studie om hur spelfunktioner kan motivera till språklärande

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Frida Lindström; [2023]
    Nyckelord :Learning; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Multilingualism; Lärande; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Flerspråkighet;

    Sammanfattning : Lärande och motivation är nära sammankopplade, en motiverad elev tar till sig materialet bättre. Detta är ett område som utforskats under lång tid, men verktygen som tillämpas för att främja lärande har utvecklats och därmed finns nya motivationsfrämjande faktorer som kan utforskas. Idag finns det även digitala läroverktyg. LÄS MER