Sökning: "Type-Token Ratio"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Type-Token Ratio.

  1. 1. Murderbot Speaks : a Corpus Stylistics Look at Martha Wells’ The Murderbot Diaries

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Alvaro Gomez Sawicki; [2022]
    Nyckelord :murderbot; corpus; linguistics; corpus stylistics;

    Sammanfattning : The Murderbot Diaries is a series of science fiction books that deal with the experiences of Murderbot, a human-machine construct. This study uses a corpus stylistics methodology to analyse the language of the books and looks for changes that occur in said language. LÄS MER

  2. 2. Cognitive Load Theory as a Predictor for Citation Count

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Samuel Karl Ramos; [2021]
    Nyckelord :Cognitive Load Theory; Gunning Fog Index; Type-Token Ratio; Dale-Chall Score; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine if the cognitive load that is induced from different degrees of text complexity in scientific abstracts has an influence on how often the study will get cited. While the influence of cognitive load is well documented in research of activities such as attention allocation, decision making and reading comprehension, it is not known whether such effects can also be applied to more complex activities, such as whether a scientific paper will be influential (or not). LÄS MER

  3. 3. Read-a-paper-bility: can you read this paper for me? : A readability study of The Daily Telegraph and the Daily Mail

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Erik Jonsson; [2018]
    Nyckelord :readability; newspaper readability; readability formulas; the active voice; the passive voice; linking words; clauses per sentence; type-token ratio;

    Sammanfattning : In our information age, it is of the highest importance that information is easy to understand by as many members of the potential target audience as possible. The present study analyses and compares the readability of 20 newspaper articles, half from the tabloid Daily Mail and the other half from the broadsheet The Daily Telegraph. LÄS MER

  4. 4. Engelsk språkinlärning och läromedel : En kvalitativ läromedelsanalys av Happy – Textbook year 3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therese Björnfot; Pia Kujala; [2017]
    Nyckelord :Engelska; Lgr 11; grundskolan; F-3; Sverige; läromedel; sånger; rim; ramsor; barnlitteratur; verb; substantiv; frekvens; tempus; TTR;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med utgångspunkt i relevant forskning analysera om läromedel, som används i engelskundervisningen i årskurserna F-3, med tillhörande sångtexter, rim och ramsor stöder elevers språkinlärning i engelska. Metoder som använts i studien var dels en delstudie om vilket läromedel i engelskundervisningen kommunala skolor i Sverige använder i årskurserna F-3. LÄS MER

  5. 5. Personligt berättande och återberättande av saga hos 7;0–8;11 åriga svensktalande barn : En jämförelse med engelsktalande barn på Irland

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för klinisk och experimentell medicin

    Författare :Hampus Forsell; Marcus Björsand; [2016]
    Nyckelord :Narrative elicitation; personal narrative generation; fictional narrative retell; children; language; micro-structure; macro-structure; SALT.; Narrativ elicitering; personligt berättande; återberättande av saga; barn; språk; mikrostruktur; makrostruktur; SALT.;

    Sammanfattning : A common way to examine children's language production is to analyze their narrative ability, which has been observed in several studies in various languages. The present study aims to analyze Swedish children's stories at microstructural level (grammatical and utterance level) and macrostructural level (discourse level) and examine how these results differ between two narrative elicitation methods. LÄS MER