Sökning: "Uppföljning bibliotek"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Uppföljning bibliotek.

  1. 1. En komparativ läromedelsanalys av ämnesinnehåll och representationer i matematik utifrån det nationella bedömningsstödet : utifrån det nationella bedömningsstödet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sandra Arvidsson; Evelina Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :Representationer; matematik; läromedel; bedömningsstöd.;

    Sammanfattning : De flesta läromedel som används i svensk skola tar sin utgångspunkt från det centrala innehållet och kunskapskraven som står i läroplanen för ämnet matematik. När läromedlet i matematikundervisningen utgör en stor del av elevers kunskapsutveckling uppstår frågan om läromedlen skapar rätt förutsättningar och utgör en grundläggande kunskapsutveckling för eleverna. LÄS MER

  2. 2. Hur kan vi gå vidare? : Dokumentation, utvärdering och uppföljning av utomhuspedagogik i förskolan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emelie Lindberg; Kristina Olsson; [2018]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; pedagogisk dokumentation; utvärdering; uppföljning;

    Sammanfattning : Inledning Denna studie handlar om hur förskollärare arbetar med dokumentation, utvärdering och uppföljning av utomhuspedagogik. Den handlar även om hur utomhuspedagogiska aktiviteter kan kopplas samman med teori och praktik i förskolans verksamhet. LÄS MER

  3. 3. Kvalitetssäkring av högre utbildning : en jämförande analys av vägledande dokument inom EHEA

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Matilda Bogren Svensson; [2018]
    Nyckelord :quality assurance; higher education; the Bologna process; Universitetskanslersämbetet; critical discourse analysis; social semiotics; kvalitetssäkring; högre utbildning; Bolognaprocessen; Universitetskanslersämbetet; kritisk diskursanalys; socialsemiotik;

    Sammanfattning : I studien analyseras och jämförs två versioner av det vägledande dokumentet ESG (Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area). Skrivelserna i dokumenten uttrycker standarder och riktlinjer som har till syfte att vägleda lärosäten i arbetet med kvalitetssäkring av högre utbildning inom EHEA (European Higher Education Area). LÄS MER

  4. 4. Nu får hönorna mat för det blev över : inkluderande pedagogik för ekologisk hållbar utveckling.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Nina Nilsson; Rebecca Sperling; [2018]
    Nyckelord :Ekologisk hållbar utveckling; handlingskompetenta barnet; inkludering; uppföljning;

    Sammanfattning : Inledning Detta är en kvalitativ studie om det handlings kompetenta barnet inom ekologisk hållbar utveckling. Detta för att ekologisk hållbarhet är väldigt aktuellt i dagens samhälle på grund av att vi överkonsumerar jordens resurser. LÄS MER

  5. 5. Litteratursamtal och kontroll : en studie om lärarens utövande av kontroll under litteratursamtal.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Kampf; Ida Skoog; [2018]
    Nyckelord :klassrumsinteraktion; litteratursamtal; kontroll; boksamtal; lärare; högstadiet; klassrumsdiskurs;

    Sammanfattning : Litteratursamtal är en metod som används av lärare för att diskutera lästa texter. Dessa samtalkan se olika ut eftersom det är upp till läraren själv att bestämma vilken typ av litteratursamtal läraren vill ha med sina elever samt vilken roll läraren väljer att ta. LÄS MER