Sökning: "Välgörenhetsorganisationers marknadsföring"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Välgörenhetsorganisationers marknadsföring.
1. Privatpersoners svar på välgörenhetsorganisationers marknadsföring : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa förståelse för hur privatpersoner reagerar på välgörenhetsorganisationers marknadsföringsstrategier. De centrala frågorna är om privatpersoner främst donerar utifrån altruistiska eller egoistiska skäl, samt om emotionell marknadsföring eller orsaksrelaterad marknadsföring leder till flest antal donationer. LÄS MER
2. Marknadsföring som räddar liv : En studie om emotionell marknadsföring inom välgörenhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : I dagens samhälle finns det många välgörenhetsorganisationer som efterfrågar donationer till olika ändamål. Vanligtvis erhåller konsumenten ingen fysisk produkt vid donationer och därför är det väsentligt att välgörenhetsorganisationers marknadsföring påverkar konsumenterna emotionellt för att få dem att donera pengar. LÄS MER
3. Ska vi prata om elefanten i rummet? -Välgörenhetsorganisationers marknadsföring och dess påverkan på människor utifrån tre teman
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Djurhandel, tjuvjakt och smuggling av vilda djur är idag ett allvarligt problem. Djur berövas sin frihet eller sitt liv, samtidigt som människor köper hem souvenirer från semestern utan att veta vad som egentligen pågår. Välgörenhetsorganisationer arbetar aktivt för att belysa problemen och hjälpa djuren. Deras arbete kräver bl. LÄS MER
4. Välgörenhetsorganisationers användning av sociala medier för ökat givande via mobiltelefoner
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Allt fler människor använder sig av sociala medier via sina mobiltelefoner. Mobiltelefonernas egenskaper tillåter användarna att kommunicera på ett snabbt och platsoberoende sätt. Flera stora välgörenhetsorganisationer i Sverige har börjat mobilanpassa sina hemsidor. LÄS MER
5. Välgörenhetsorganisationers marknadsföring : "First they open their hearts, then their minds and then they will open their wallets". (Maud Randel)
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Our reason for this study is to research how non- profit organizations focused on fundraising, market themselves to create and keep the relationships with their potential and existing contributors. With this study we also want to create an image of the meaning of marketing, applied to non- profit organizations focused on fundraisings, struggle towards attracting more contributors. LÄS MER