Sökning: "Välgörenhetsorganisationers marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Välgörenhetsorganisationers marknadsföring.

  1. 1. Privatpersoners svar på välgörenhetsorganisationers marknadsföring : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonna Jonsäll; Amanda Östling; [2023]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; orsaksrelaterad marknadsföring; marknadsföring i välgörenhetsorganisationer.;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa förståelse för hur privatpersoner reagerar på välgörenhetsorganisationers marknadsföringsstrategier. De centrala frågorna är om privatpersoner främst donerar utifrån altruistiska eller egoistiska skäl, samt om emotionell marknadsföring eller orsaksrelaterad marknadsföring leder till flest antal donationer. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring som räddar liv : En studie om emotionell marknadsföring inom välgörenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Susanna Ekvall Stranne; Lina Wennberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns det många välgörenhetsorganisationer som efterfrågar donationer till olika ändamål. Vanligtvis erhåller konsumenten ingen fysisk produkt vid donationer och därför är det väsentligt att välgörenhetsorganisationers marknadsföring påverkar konsumenterna emotionellt för att få dem att donera pengar. LÄS MER

  3. 3. Ska vi prata om elefanten i rummet? -Välgörenhetsorganisationers marknadsföring och dess påverkan på människor utifrån tre teman

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Tove Ingvarsson; Matilda Sandå; [2017]
    Nyckelord :Välgörenhetsorganisationer; Djur; Tjuvjakt; Månadsgivare; Bidrag; Marknadsföring; Affischer; Design; Designelement;

    Sammanfattning : Djurhandel, tjuvjakt och smuggling av vilda djur är idag ett allvarligt problem. Djur berövas sin frihet eller sitt liv, samtidigt som människor köper hem souvenirer från semestern utan att veta vad som egentligen pågår. Välgörenhetsorganisationer arbetar aktivt för att belysa problemen och hjälpa djuren. Deras arbete kräver bl. LÄS MER

  4. 4. Välgörenhetsorganisationers användning av sociala medier för ökat givande via mobiltelefoner

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Richard Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Mobile applications; social media; social interaction; social marketing; Facebook; word of mouth; charity; Mobilapplikationer; sociala medier; social interaktion; social marknadsföring; Facebook; word of mouth; välgörenhet;

    Sammanfattning : Allt fler människor använder sig av sociala medier via sina mobiltelefoner. Mobiltelefonernas egenskaper tillåter användarna att kommunicera på ett snabbt och platsoberoende sätt. Flera stora välgörenhetsorganisationer i Sverige har börjat mobilanpassa sina hemsidor. LÄS MER

  5. 5. Välgörenhetsorganisationers marknadsföring : "First they open their hearts, then their minds and then they will open their wallets". (Maud Randel)

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Mita Carlsson; Karin Ekholm; Nathalie Zamorano; [2009]
    Nyckelord :Fund- raising; non- profit organizations; marketing communication; brand; target group; relationships; Välgörenhet; ideella organisationer; marknadskommunikation; varumärke; målgrupp; relationer;

    Sammanfattning : Our reason for this study is to research how non- profit organizations focused on fundraising, market themselves to create and keep the relationships with their potential and existing contributors. With this study we also want to create an image of the meaning of marketing, applied to non- profit organizations focused on fundraisings, struggle towards attracting more contributors. LÄS MER