Sökning: "Värdeskapande variabler"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Värdeskapande variabler.

  1. 1. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Peterson; [2023]
    Nyckelord :Analysmodell; förköpsfasen; hållbar konsumtion; kundupplevelse; värdeskapande; e-handel; B2C;

    Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER

  2. 2. HUR KAN ORGANISATORISKT VÄRDESKAPANDEBASERAT PÅ IMPLEMENTATIONEN AV NYA IT-SYSTEM MÄTAS?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Noel Kankainen; Victoria Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Value creation; IT business value; IT value; IT measure qualitative research; IT productivity; Implementeringen av IT-system; Organisatoriskt värdeskapande; Digitalisering och kommunikation; Värdeskapande faktorer; Värdeskapande variabler; Verksamhetsnytta; Kommunikation; Kravframställning; Effektivitet; Tidsbesparing; Kvalitet;

    Sammanfattning : The interest in business benefits is an area that is constantly growing, especially in regard to the development of IT systems. As a result of this, it may be important to study the phenomenon and identify which factors and components are important for an organization to investigate when implementing a new IT system. LÄS MER

  3. 3. Är gräset grönare på andra sidan?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Casper Andersson; Simon Almér; Noah Benilsson; [2023]
    Nyckelord :Private equity; Principal-agent-teorin; Earnings management; prestation; värdeskapande. Private Equity; Principal-agent theory; Performance; Value Creation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka prestationen hos private equity ägda företag efter försäljning i förhållande till innehavsperioden. Vidare avser arbetet att förklara och utforska variabler som påverkar utfallet. Teorierna som arbetet syftar till att använda är principal-agent teorin samt teorin om earnings management. LÄS MER

  4. 4. Incitamentsprograms inverkan på värdeskapande vid avknoppningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hugo Engvall; Hugo Boije; Albin Olsson; [2022]
    Nyckelord :Avknoppningar; Anormal avkastning; BHAR; Incitamentsprogram; Agentteori.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Incitamentsprograms inverkan på värdeskapande vid avknoppningar Seminariedatum: 14 januari 2022 Kurs: FEKH89, Företagsekonomi: Examensarbete i finansiering på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hugo Boije, Hugo Engvall, & Albin Olsson Handledare: Håkan Jankensgård Nyckelord: Avknoppningar, Anormal avkastning, BHAR, Incitamentsprogram, Agentteori. Syfte: Studiens syfte är att undersöka huruvida anormal avkastning kan förklaras av kortsiktiga och långsiktiga incitamentsprogram i avknoppningar och dess moderbolag över ett och två år efter utdelningsdatum. LÄS MER

  5. 5. Blockkedjetekniken som en metod i tillverkningsindustrin : En fallstudie över omständigheter och tillämpningsområden som möjliggör värdegenerering i en försörjningskedja

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Emel Yosifova; [2022]
    Nyckelord :Blockkedja; försörjningskedja; industri 4.0; konsensusalgoritmer; kriterier; mål; tillverkningsindustri; tillämpningsområden; värdeskapande;

    Sammanfattning : Försörjningskedjan består av ett komplext system med flera avgörande variabler som kostnad, tid, kvalitet, flexibilitet och produktivitet i tillverkningsindustrin. Samtidigt ställs det hårdare krav från konsumenterna och marknaden som påverkar verksamhetens konkurrenskraft. LÄS MER