Sökning: "Vad är utvärdering"
Visar resultat 1 - 5 av 1252 uppsatser innehållade orden Vad är utvärdering.
1. Känslor i litteratur : Känslotolkning inom läsförståelse och litteraturanalys
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Den här undersökningen fokuserar på känslotolkning inom läsförståelse på gymnasiet. Arbetet utgår från en bedömningsmodell som Maria Nikolajeva presenterar i sin bok Reading For Learning (2014), som ämnar rangordna läsförståelse utifrån känslotolkning. LÄS MER
2. Study case: The water-cooling effect on floating photovoltaic plants performance
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Floating solar technology is relatively new, and it comes with its own set of challenges and opportunities. This master thesis focuses on understanding how Floating Photovoltaic (FPV) projects perform compared to Ground-Based Photovoltaic (GPV) projects, in specific weather conditions. LÄS MER
3. Utvärdering av digital MediYoga som egenvård för personer med tinnitus
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Kort introduktion: Goda resultat har påvisats på de fåtal befintliga studier som finns inom yoga som behandlingsmetod mot tinnitus. Det gjorde oss därför nyfikna på effekten av digital MediYoga för personer med tinnitus. LÄS MER
4. Lärande i krisens spår - En metastudie av länsstyrelsers och kommuners krisinducerade lärande av Coronapandemin
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka hur krishantering påverkar svenska myndigheters möjligheter till krisinducerat lärande genom utvärdering av pandemihanteringen. Genom att analysera utvärderingar från olika nivåer inom det svenska flernivåsystemet kan en samlad bild ges över hur kunskapsåterföring via lärande sker inom svenska förvaltningsmyndigheter. LÄS MER
5. Ordförrådsutveckling hos elever i skolår 2 och 3: En utvärdering av träning med retrieval practice vid inlärning av nivå-2-ord
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : I denna magisteruppsats redovisas en studie, där 22 elever i skolår 2 och 3 (genomsnittlig ålder = 8 år och 8 månader) fick individuell träning med elevvänliga ordförklaringar. Orden utgjordes av nivå-2-ord, det vill säga mer eller mindre abstrakta ord som typiskt är ämnesneutrala och som är centrala för läsförståelsen. LÄS MER