Sökning: "Digital läromedel"
Visar resultat 1 - 5 av 230 uppsatser innehållade orden Digital läromedel.
1. Digital kompetens i bildämnet : Strategier för inkludering av sociala medier som en lärresurs i undervisning
L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna litteraturstudie utforskar strategier för att främja digital kompetens inom bildämnet. Forskning om digitala bilder och sociala medier som läromedel analyseras utifrån ett sociokulturellt perspektiv för att identifiera didaktiska strategier, samt relaterar forskningen till LGR22 och EU:s mål för livslångt lärande. LÄS MER
2. Lärares erfarenheter av heldigitala läromedel : Arbetsprocesser i den dynamiska klassrumskontexten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Fully digital educational materials, collaborative Digital Textbooks (cDTB), are common in the Swedish educational materials market. This study examines, from the teachers' point of view, the advantages and challenges of cDTB, and the decision-making process of teachers regarding the selection of educational materials was analysed. LÄS MER
3. Digitala läromedel i engelskundervisningen : Hur främjar digitala läromedel elevers läsutveckling i engelskundervisningen?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this research review is to investigate how digital learning tools contribute to pupils reading development; how pupils’ motivation is promoted with digital teaching tools in education; and positive and negative aspects with the use of digital teaching tools in reading development. This was answered with the help of a literature review. LÄS MER
4. En studie om samspelet mellan högpresterande elever och digitala läromedel : Lärarens arbetssätt i årskurs 2–4 i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to increase the knowledge about how teachers work with digital learning material and high-achieving students in the subject of mathematics. The study is based on active teachers in grades two, three and four. LÄS MER
5. Gymnasieelevers upplevelser av digitala läromedel i svenskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The Swedish upper secondary school is becoming more digitalized, and the use of digital teaching materials is being questioned and debated by many, including the Swedish school minister. Therefore, with this study, we aim to investigate how upper secondary students experience the use of digital teaching materials in the subject of Swedish. LÄS MER