Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonya Martinsson; Josefine Svensson; Rebecca Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Crisis on Social Media; Customer Judgements; Customer Feelings; Customer Brand Resonance; Customer Value; Business and Economics;

    Sammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER

  2. 2. Varumärken och patent i konkurs - en generell genomgång av rättsområdet samt en analys utifrån EU-kommissionens förslag till nytt insolvensrättsligt direktiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Zebastian Nordhöj; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; EU law; förmögenhetsrätt; immaterialrätt; intellectual property rights; rättsvetenskap; law; konkursrätt; konkurs; bankruptcy; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att utreda det nationella rättsläget för va-rumärken och patent i konkurser. Ämnet har blivit aktuellt på grund av att EU-kommissionen år 2022 presenterat ett nytt förslag till direktiv om insol-venslagstiftning. LÄS MER

  3. 3. Är gräset grönare på andra sidan?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Casper Andersson; Simon Almér; Noah Benilsson; [2023]
    Nyckelord :Private equity; Principal-agent-teorin; Earnings management; prestation; värdeskapande. Private Equity; Principal-agent theory; Performance; Value Creation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka prestationen hos private equity ägda företag efter försäljning i förhållande till innehavsperioden. Vidare avser arbetet att förklara och utforska variabler som påverkar utfallet. Teorierna som arbetet syftar till att använda är principal-agent teorin samt teorin om earnings management. LÄS MER

  4. 4. The Toddler of Swedish Real Estate - A Case Study on the Founding of Studentbostäder i Sverige

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Per Malmborg; Emil Höckerfelt; [2023]
    Nyckelord :Real Estate; M A; Student Housing; Non-Cash Deals;

    Sammanfattning : This thesis presents and analyses the underlying motives of the founding of Studentbostäder i Sverige, subsequently renamed Studentbostäder i Norden, and how the deal can be value-creating for the shareholders. The three founders, SBB, Amasten, and Offentliga Hus, contributed student housing properties in exchange for shares in the new entity, thus making it a non-cash deal. LÄS MER

  5. 5. Value Creation in a Corporate Reorganization: A Case Study on the Reorganization of Nynas

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Peter Stridh; Carl Johan Prioset; [2022]
    Nyckelord :Reorganization; Sanctions; Mergers and acquisitions;

    Sammanfattning : In this paper, we analyze the reorganization of Swedish oil company Nynas. Nynas is a Swedish manufacturer of naphthenic oils and bitumen products, founded in 1928 by industrialist Axel Ax:son Johnson. Following the U.S. LÄS MER