Sökning: "Virtual distance"

Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade orden Virtual distance.

  1. 1. “Då sitter vi där i våra rutor på Teams” : En komparativ fallstudie om kollektivt lärande inom team som arbetar helt eller delvis på distans

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maja Plars; Linnea Malmström; [2024]
    Nyckelord :Collective learning; distance work; virtual teams; community of practice; learning; Kollektivt lärande; distansarbete; virtuella team; praktikgemenskaper; lärande;

    Sammanfattning : Då det finns ett intresse för den kollektiva lärprocessen inom många organisationer är syftet med studien att undersöka hur processen sker och hur den påverkas inom team som arbetar helt eller delvis på distans. För att förstå vad som påverkar lärprocessen och hur den kan främjas har studien undersökt vilka förutsättningar för kollektivt lärande som finns i teamen, främst utifrån en teori om att praktikgemenskaper underlättar teamets lärande. LÄS MER

  2. 2. Digital Twins and Sustainability: A Comprehensive Review of Limitations and Opportunities

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Simeon Petrov; [2023-12-04]
    Nyckelord :Digital Twins; Real Twin; Sustainability; Metrics; Indicators; Industry; Manufacturing; Production; Systemic Literature Review;

    Sammanfattning : During the past few years there has been an increasing push to deliver sustainable products and improve production processes to meet the growing demand faced by various types of industries. There is a high importance placed on identifying and defining project, product, and policy goals but sustainability goals within these areas are difficult to define. LÄS MER

  3. 3. Creation of a Virtual Reality Experience for the Virtual Conservation of The Flamman Theater Using Unreal Engine 4

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Fausto Zamora Arias; [2023-10-25]
    Nyckelord :virtual reality; Oculus Quest 2; preserving cultural heritage; Unreal Engine 4; game design and development;

    Sammanfattning : The Flamman Theater identity was successfully digitally preserved for the cultural heritage of Gothenburg by creating a video game, while tested with pandemic restrictions. On the technical side, this project combines virtual reality, artificial intelligence and game mechanics to create an immersive atmosphere, inviting people to watch movies inside as the original theater was intended. LÄS MER

  4. 4. Att leda på distans : En kvalitativ studie om chefers upplevelser av att leda på distans

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Filip Sonesson; [2023]
    Nyckelord :leadership; virtual; distance; communication; challenges; virtual teams; leader; manager; ledarskap; distansledarskap; distans; virtuell; kommunikation; leda; chef; verksamhetschef; utmaningar; mjuka värden;

    Sammanfattning : I och med den digitalisering som skett i samtliga delar av vår vardag, har nya möjligheter skapats som tidigare inte varit möjliga. Främst kan detta ses i den aktivitet vi lägger ner mest tid på, vårt arbete. LÄS MER

  5. 5. A New Approach for Positioning Human Body Models Utilising the 3D-Graphics Program Blender

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Jesper Eiderbäck; Felix Jahnke; [2023]
    Nyckelord :Human Body Model; HBM; positioning; THUMS; Blender; Radial basis function.; Mänsklig kroppsmodel; HBM; positionering; THUMS; Blender; Radiell Basfunktion;

    Sammanfattning : A finite element human body model (FE HBM) is a detailed virtual model of the human body that, for example, is used for simulating traffic accidents. A problem with HBMs is that there is no simple way to position the HBMs in non-standard positions. LÄS MER