Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Lindquist; Alva Lundmark; Tuva Rosén; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; TikTok; BookTok; Bokgemenskap; Läsaridentitet; Bokläsning; Performativity Theory; Social Worlds;

    Sammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER

  2. 2. "A Christian Viking and a Pagan Whore" : En socialpsykologisk studie om stereotyper och grupptillhörighet i tv-serien Vikings Valhalla med hjälp av social identitetsteori.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Empirisk-praktiska studier av religion och teologi

    Författare :Linnea Perman; [2023]
    Nyckelord :Kvalitativ innehållsanalys; Tv-serie; Stereotypisering; Sociala relationer; Social identitetsteori; Vikings Valhalla;

    Sammanfattning : This study applies social identity theory to analyze social identification, social categorization, social comparison, and stereotypes in the first season of Vikings Valhalla. The analysis focuses on the portrayal of different stereotypes associated with the selected ethnic groups: Christians, pagans, and Christian Vikings, through clothing, behavior, language, and beliefs. LÄS MER

  3. 3. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Aron Wright; Emil Pernet; [2023]
    Nyckelord :Visual culture learning communities; Third space; digitalisation; Gaming; interculturality; intercultural pedagogy; visual arts pedagogy; Bild; Bildpedagogik; Digitalisering; Fortnite; Interkulturalitet; Interkulturell; Konstpedagogik; VCLC; Visuell kultur;

    Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER

  4. 4. Disrupting Dominant Discourses: : Hybridity in Jane Eyre and Get Out

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nimrod Numan; [2023]
    Nyckelord :Jane Eyre; Get Out; Dominant discourses; Othering; Gothic; Hybridity; Double Consciousness; White Privilege; Racial Performance; Visual metaphor.;

    Sammanfattning : This study examines the theme of hybridity in Charlotte Brontë’s novel Jane Eyre and Jordan Peele’s film Get Out. Both the narrative text in the novel and the script with visual elements of the film use the concept of hybridity through Gothic motifs: a mad non-white woman in the attic in Jane Eyre and a psychological place in Get Out, where members of a white family hypnotise black people in order to exploit their physical capabilities. LÄS MER

  5. 5. VEM FÅR SYNAS? : En ikonografisk visuell analys av läroböcker inom samhällskunskap för yrkesprogram på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Denzel Maarman; [2023]
    Nyckelord :Qualitative analysis; intersectionality; representation theory; identity theory; iconographic analysis; text analysis; diversity; age; gender; ethnicity; motivation;

    Sammanfattning : Textbooks are one of the most common educational materials used at Swedish upper secondary schools. Diversity and inclusion have become increasingly important topics in Swedish society, and it is important to ensure that they are reflected in learning materials such as textbooks. LÄS MER