Sökning: "Zetterberg"
Visar resultat 16 - 20 av 167 uppsatser innehållade ordet Zetterberg.
16. To Read or Not to Read, That Is the Question : An Analysis of Governmental Publications, the Curriculum of Upper Secondary School, and a Closer Look at Teachers’ Work with Reading Promotion in the English Subject at Swedish Upper Secondary Schools
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Recent reports have confirmed that Swedish adolescents read less every year. Because of these reports, Swedish governments have implemented regulations to provide directions and emphasize the importance of reading promotion. LÄS MER
17. 3D-printade köttanaloger för ett mer hållbart livsmedelssystem : En partiell analys av det tekniska innovationssystemet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : .... LÄS MER
18. “Grooming - ett av vår tids växande samhällsproblem.” : En kvalitativ studie om konsekvenserna av grooming
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att skapa förståelse kring uppkomsten av och vilka konsekvenser grooming innebär för utsatta flickor och som de bär med sig in i vuxenlivet, samt vilka åtgärder som samhället bör ta för att minska riskerna för grooming.Studien bygger på åtta kvalitativa intervjuer med flickor som varit utsatta för grooming under sin barndom. LÄS MER
19. Development of a Python Pipeline for the Analysis of Campylobacter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : Statens veterinärmedicinska anstalt, SVA, is a government agency that works for better animal and human health with a primary focus on infectious animal diseases. One of their projects involves tracking the spread of Campylobacter infection in broilers and the occurrence of antimicrobial resistance in these bacteria. LÄS MER
20. Levande djur i förskolan : En kvalitativ studie om hur en afrikansk jättelandsnäcka bidrar till undervisningen i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Studien har fokus på barns perspektiv och syftet med studien är att undersöka vad ett levande djur bidrar med i en undervisningssituation för äldre förskolebarn. Metoden som används i studien är observation av en undervisningsaktivitet med en efterföljande semistrukturerad gruppintervju. LÄS MER