Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Möjligheter och utmaningar med användandet av studiebesök som resurs inom religionsundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Theodore Zetterberg; Mathilda Johansson; [2023]
    Nyckelord :Student; excursion; religion; religious education; field trips visits; school; Elever; exkursion; religion; studiebesök; skola;

    Sammanfattning : The following research overview lifts the opportunities and challenges that come with the usage of field trips, in the school subject religion. Using national and international research, we wanted to give an overview of how field trips are used and what they can bring to students regarding knowledge and personal development. LÄS MER

  2. 2. Hallen - A Study in Combining A Commnunity Center (Folkets Hus) With A Sports Hall

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Nicholas Niemen; [2022]
    Nyckelord :community; Folkets; wood; sports; hall; Alberga; grid.;

    Sammanfattning : This project aimed to work proactively on the issue of health in rural areas by combining social and sports-related activities in a “Folkets hus” (community center) context. The Stora Sundby region in Eskilstuna municipality, which includes Alberga and a couple of small villages, was the subject of investigation due to a lack of access to physical health care, underlying health problems in the municipality and a lack of social spaces. LÄS MER

  3. 3. Anpassning för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar genom kollegialt lärande : En fokusgruppsstudie med lärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Zehra Bardakci; Nina Pulkkinen; [2022]
    Nyckelord :add; adhd; sencemaking; student teacher relationships; classroom climate; collegial learning; add; adhd; begriplighet; elev-lärare relationsarbete; klassrumsmiljö; kollegialt lärande;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka rutiner kring elever med neuropsykiatriska anpassningar och kollegialt lärande med särskilt fokus på NPF-anpassning för gynnsam lärandemiljö. Denna studies frågeställningar söker svar på vilket sätt som skola och fritidshem kan ge en personlig utveckling för elever med diagnosen neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) samt hur kollegialt lärande kan vara ett led i arbetet med NPF-anpassningar i skolan. LÄS MER

  4. 4. Occupational Therapists’ Experiences of working in Irish Schools

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Ida Jansson; Emil Heitz; [2020]
    Nyckelord :Communication; Experiences; Irish schools; Occupational Therapy; Arbetsterapi; skola;

    Sammanfattning : Purpose. The purpose of the study was to describe Occupational Therapists’ experiences of working in Irish schools.  Method. Convenience sampling was used to recruit the eight participants in the study. LÄS MER

  5. 5. "Jag kallar det för att inte följa med in i hissen” : En undersökande uppsats om arbetet med ADHD/ADD i skolmiljö

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för socialt arbete - CESAR

    Författare :Erik Brattström Gärder; Miran Amanj Ibrahim; [2018]
    Nyckelord :ADHD; ADD; skola; samverkan; gräsrotsbyråkrati;

    Sammanfattning : Skolgången kan i många fall vara fylld av utmaningar för elever med ADHD och ADD. Detta är något som i vår tid utforskas mer och mer. Något som återstår att undersöka är hur arbetet med ADHD och ADD i skolan egentligen ser ut. LÄS MER