Sökning: "advertising as a communication tool"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden advertising as a communication tool.

  1. 1. Navigating the Evolving World of Fashion In-Game Advertising

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Evgenia Maria Botini; [2023]
    Nyckelord :gamification; in-game advertising; fashion advertising; consumer behavior; metaverse;

    Sammanfattning : Abstract This study addresses gaming as an interactive digital advertising tool, aiming to explore its effectiveness in digital marketing overall and to examine its impact on digital marketing for the fashion industry in particular. Purpose The purpose of this paper is to present an analytical framework for explaining the appeal of games for fashion brand advertising. LÄS MER

  2. 2. Reklamens möjligheter: Strategisk anpassning av kommunikation i det interkulturella samhället

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Annie Grentzmann; Amalie Sofie Løfberg Nyholm; [2023]
    Nyckelord :Intercultural communication; advertising; semiotic resources; multimodal analysis; cultural religious identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att utforska interkulturell kommunikation i reklam och vill således bidra till fältet strategisk kommunikation genom att närmare undersöka en reklamkampanj i en svensk-muslimsk kontext för att analysera om den är interkulturellt anpassad utifrån en mångkulturell svensk kontext. Tidigare forskning inom fältet interkulturell kommunikation i reklam antar huvudsakligen ett statiskt perspektiv på kultur och kulturell identitet samt har gjorts i en global kontext där kultur ses som något nationellt förankrat. LÄS MER

  3. 3. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Josefine Andersen; Linus Brink; [2023]
    Nyckelord :Konkurrenskraft; strategi; livsmedelsstrategi; mjölksektor; kartläggning; policy; marknad; svensk mjölkproduktion;

    Sammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER

  4. 4. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Jalmgård Väkeväinen; Josephine Martinelle; [2022]
    Nyckelord :Social media; online advertising; vivid advertising; interactive communication; OBA; online consumer behavior and consumer purchase decision.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER

  5. 5. Sustainability Propaganda – The Oatly case : A qualitative content analysis of Oatly's external communication.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Maja Lundgren; [2022]
    Nyckelord :Propaganda; brand activism; persuasion; rhetoric; strategic communication; Oatly; Propaganda; varumärkesaktivism; övertalning; retorik; strategisk kommunikation; Oatly;

    Sammanfattning : The brands' commitment to sustainability is being developed into an established market strategy, which means that the concept of brand activism is becoming increasingly common. Due to this development, the external communication that these brands drive also tends to adopt a more convincing and coercive approach in order to influence the consumers. LÄS MER