Sökning: "affärskultur och kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden affärskultur och kommunikation.
1. Affärsrelationer mellan Sverige och Kina : En studie om hur affärskulturella skillnader påverkar och hanteras
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Sveriges största handelspartner i Asien är Kina och samarbetet har ökat då allt fler svenska företag etablerar sig på den kinesiska marknaden. Detta har lett till ett ökat samarbete mellan svenska och kinesiska företag där allt fler affärsrelationer etableras. LÄS MER
2. Affärskulturella skillnader på en globaliserad marknad : en studie kring affärskulturella skillnader mellan Sverige och Japan
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Japan är en av Sveriges viktigaste exportmarknader och en av de största ekonomierna i världen. Det finns en lång historia av handel mellan länderna och de flesta stora svenska företag finns representerade i Japan. LÄS MER
3. Affärskultur : Hållbar utveckling genom effektiv kommunikation
Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)Sammanfattning : Globaliseringen som ständigt ökar kan i samband med utveckling av destinationer bli påverka de av kulturella interaktionerna på platsen. Förutom att olika nationaliteter befinner sig på en destination så ökar även de kulturella olikheterna/de olika nationaliteterna i de företag och organisationer som finns på platsen. LÄS MER
4. Lika barn leka bäst? : Affärskulturella upplevelser från Bosnien & Hercegovina
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Denna uppsats har i syfte att undersöka och framföra svenska affärsmäns upplevelser av den bosniska affärskulturen. Det vi ville ta reda på var hur svenskar upplevde affärskulturen i landet men även undersöka hur svenskar som är födda i Bosnien och Hercegovina (B&H) upplevde affärskulturen. LÄS MER
5. Från bugning till handskakning : en studie om svenska modeföretags etablering på den japanska marknaden
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Företag tenderar idag att växa ur sina egna marknader. Detta gäller även de svenska modeföretagen. För att kunna expandera och bygga en image kring märket strävar många modemärken efter att komma till den japanska marknaden. Japan beskrivs som en komplex marknad där både vår kultur och affärssynsätt skiljer sig markant. LÄS MER