Sökning: "applikation spelutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden applikation spelutveckling.

  1. 1. Asset Finder: A Search Tool forFinding Relevant Graphical AssetsUsing Automated Image Labelling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Max Perea Düring; Anton Gildebrand; Markus Linghede; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The creation of digital 3D-environments appears in a variety of contexts such as movie making, video game development, advertising, architecture, infrastructure planning and education. When creating these environments it is sometimes necessary to search for graphical assets in big digital libraries by trying different search terms. LÄS MER

  2. 2. Spelifiering, ett roligare sätt att lära

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Victor Jimvid; [2018]
    Nyckelord :Gamification; Spelifiering; Motivation; Spelifierad utbildning; inre motivation;

    Sammanfattning : Gamification eller spelifiering på svenska introducerades som begrepp 2008 men började först få stort intresse 2010. Spelifiering är ett försök att ta de spelprinciper och spelmekaniker som har utvecklats de senaste tre decennierna inom spelutveckling. LÄS MER

  3. 3. Motivationspåverkan av rörliga effekter och animationer som visuell belöning i en spelifierad applikation som studiehjälpmedel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Hannes Vestberg; Thomas von Prouss; [2016]
    Nyckelord :Effekter; Animationer; Applikation; Studier;

    Sammanfattning : Spel och underhållning är ett område som utvecklas dagligen. På senare tid har det i dagens samhälle uppmärksammats varför spelutveckling är så pass framgångsrikt. Detta har lett till att människor bryter ner spel till dess komponenter. LÄS MER

  4. 4. ChessCraft

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Erik Hahne; Mustafa Alho; [2015]
    Nyckelord :chesscraft; chess; procedural generation; map generation; game development; turn-based game; unity; c#; swedish game awards; multiplayer; chesscraft; schack; procedurell generation; spelplansgenerering; spelutveckling; turbaserat spel; unity; c#; swedish game awards; flerspelarläge;

    Sammanfattning : Procedurell generering är ett kraftigt verktyg för att kunna skapa en stor mängd spelvärldar utan att själv behöva manuellt designa spelplaner en och en. Med bra programmerade algoritmer kan man få tillgång till en nästan obegränsad mängd av unika spelvärldar med mycket mindre arbete. LÄS MER

  5. 5. Spelmotor och spellogik för androidspel

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Lotta Leissner; Henrik Augustsson; [2014]
    Nyckelord :game engine; android game; jrpg; independent game development; indie games; fuzzy logic; spelmotor; androidspel; jrpg; oberoende spelutveckling; fuzzy logic;

    Sammanfattning : This report concerns the development of the game engine and game logic that are used within the game Steam Tale, which during the development process was known as Project Steam Age, by the group StormBound. The game was developed targeting mobile devices, and within this report is included a short perspective on the history of mobile gaming. LÄS MER