Sökning: "att skapa ett varumärke i butik"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden att skapa ett varumärke i butik.
1. Kultivara
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Det storskaliga jordbruket i Sverige kräver stora mängder insatsmedel och både bidrar till samt skadas av miljöförändringarna. I FN:s gobala mål 2: ingen hunger sätts målet att varje land ska säkra ett hållbart jordbruk och näringsrik mat till sina invånare. LÄS MER
2. Unica : Hållbar kosmetika för hotell, resa och hem
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Konsumenter stöter på mängder av förpackningar både i butik och via nätet. En förpackning har stor betydelse när det kommer till att återspegla en produkt och ett varumärke. LÄS MER
3. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER
4. Butikens roll inom kosmetikbranschen : En studie om butiksförsäljningen inompremuimsegmentet för kosmetiska varumärken.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Problemdiskussion: Studien ämnar till att undersöka butikernas roll för kosmetiskavarumärken inom premiumsegmentet i en tid där e-handeln övertar stora andelar av marknaden.Syfte: Studien syftar till att skapa förståelse kring butikens roll inom premiumsegmentet förkosmetiska varumärken. LÄS MER
5. Knivsäkerhet i butik
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Den 10:e augusti 2015 blev en kvinna och hennes son mördade på IKEA i Västerås. Mordvapnet var en kniv från varuhuset. Detta ledde till att problematiken angående knivsäkerhet i butik aktualiserades. Ett flertal knivtillverkare valde då att utveckla säkerhetslösningar för sina knivar i butik. LÄS MER