Sökning: "att välja social plattform"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden att välja social plattform.

  1. 1. Facebook som bostadsplattform : studenters strategiska användning av Facebooks affordances

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Gustav Magnusson; Céline Larsson Stenman; [2024]
    Nyckelord :Facebook; student housing; Facebook Groups; Affordances; Digital footprint; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines how students at Lund university use Facebook as a platform for housing contracts. It explores how the affordances of Facebook facilitate or hinder the process for both students and landlords, and how they use these affordances to select accommodations and tenants. LÄS MER

  2. 2. Hur upplever mottagarna audiovisuell information på TikTok?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Josefine Ahlin; [2022]
    Nyckelord :TikTok; generation Z; audiovisual information; communication forms; information processing; engagement; feminism; narrative; rhetorical impact; TikTok; generation Z; audiovisuell information; kommunikationsformer; informationsbearbetning; engagemang; feminism; narrativ; retorisk påverkan;

    Sammanfattning : TikTok är en sociala medier-plattform där användarna kan publicera korta videoklipp. Applikationen används idag av över 1 miljard människor. Plattformen erbjuder funktioner som främjar interaktion och kunskapsutbyte mellan användarna. LÄS MER

  3. 3. Mat - en del i mötet med Sverige

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Jaana Lehtiniemi Karlsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund Matkultur definieras av råvaror, matlagningsmetoder och sociala normer inom ett geografiskt område. Resor mellan kulturer och invandringar från andra kulturer har resulterat i nya maträtter som idag kompletterar svensk matkultur. LÄS MER

  4. 4. Bristen av strategier för sociala medier : Hur detaljhandelsföretag anpassar sitt arbete med sociala medier till den tekniska utvecklingen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Eriksson; Louise Franzén; Amanda Ivarsson; [2018]
    Nyckelord :social media; the work with social media; strategy; marketing; technological development; fashion retail; sociala medier; arbetet med sociala medier; strategi; marknadsföring; teknikens utveckling; textila detaljhandelsföretag;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av människors liv och har blivit en framgångsrik kanal för detaljhandelsföretag. Utvecklingen av sociala medier går ständigt framåt och har blivit en kanal för att sprida och inspirera kunder, skapa diskussioner och dela innehåll mellan deltagare. LÄS MER