Sökning: "attrahera konsumenten"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden attrahera konsumenten.

  1. 1. Vad motiverar konsumenter att handla livsmedel online? : Affärsutveckling och digitalisering i livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johanna Erström; [2022]
    Nyckelord :Livsmedel; online-handel; e-handel; affärsutveckling; femfaktorsteorin;

    Sammanfattning : Syfte: Studien riktar sig mot affärsutveckling, och genom att studera konsumters motivationsfaktorer kunna identifiera vad livsmedelsföretag behöver tillhandahålla för att attrahera konsumenter till online handel. Metod: Studien bygger på en epistemologisk utgångspunkt där befintliga vetenskapliga kunskaper ligger till grund för att förklara vad som motiverar konsumenter att handla livsmedel online. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om konsumenters syn på utformning av samarbeten mellan influencers och varumärken på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Petronella Svenningsson; Clara Sandén; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; samarbeten; konsumenters förtroende; partnerskap; affärsrelationer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ge företag som vill utvinna maximal effekt av ett samarbete med en influencer, information om hur konsumenten ser på samarbetens utformning. Forskningsfrågor: Vad kännetecknar ett lyckat samarbete mellan en influencer och ett företag enligt konsumenten? Hur tätt bör ett lyckat samarbete vara mellan en influencer och ett företag enligt konsumenten? Teori: Huvudteorin för denna studie är influencer marketing, vilket kompletteras med relevanta teorier om electronic word of mouth, innebörden och betydelsen av goda affärsrelationer och slutligen deras gemensamma samarbeten på Instagram för att attrahera konsumenten. LÄS MER

  3. 3. Opinionsledare inom Youtube : En multimetodlogisk studie som undersöker Youtubers agerande som opinionsledare inom skönhetsindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Ekman; Miriam Ziani; [2017]
    Nyckelord :Opinionsledare; Youtube; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker svenska skönhetsprofiler inom Youtube och deras inverkan på konsumentbeteendet. Användandet av sociala medier har förändrat hur företag med konsumenter och konsumenter med andra konsumenter interagerar med varandra. LÄS MER

  4. 4. Content Marketing’s effect on customer engagement

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :John Denham-Smith; Pontus Harvidsson; [2017]
    Nyckelord :Content marketing; customer engagement; social media; consumer engagement; digital marketing; brand engagement; Innehållsmarknadsföring; content marketing; kundengagemang; sociala medier; digital marknadsföring; varumärkesengagemang.;

    Sammanfattning : The marketing landscape is changing, with the focus shifting from traditional marketing methods towards digital marketing. Enterprises must realize the importance of this new paradigm to not risk falling behind competitors. The new paradigm focuses on customer relationships and trying to attract and create loyal customers. LÄS MER

  5. 5. Motivation och ledarskap : En studie i motivation och motivationsfrämjande ledarskap inom kreativa projektteam

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Matilda Johansson; [2016]
    Nyckelord :Projektledning; Motivation;

    Sammanfattning : Människor som är motiverade i sitt arbete trivs och presterar i regel bättre än de som saknar motivation. En viktig egenskap hos en ledare är därför att skapa premisser för de anställda att kunna utveckla motivation till sitt arbete och de arbetsuppgifter som det innebär. LÄS MER