Sökning: "baby boomers"

Visar resultat 26 - 30 av 87 uppsatser innehållade orden baby boomers.

  1. 26. Knowledge sharing between different generations in engineering field

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Arina Badakhova; Reinis Virza; [2020]
    Nyckelord :Knowledge sharing; generations; Baby Boomers; Generation X; Millennials; engineering field; Latvia;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of particular study is to explore individuals’ perceptions of knowledge sharing and its obstacles in a multigenerational engineering company. This study focuses on two groups of individuals: employees and managers. The perception of knowledge sharing and how differently generations perceive it is covered in this study. LÄS MER

  2. 27. OK generations, interact! : A quantitative case study on motivations, employer engagement, perceptive and technical affordances on internal social media from a generational perspective.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Johan Loberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Successful internal social media motivates and engages employees in the emerging digital world. It provides them sufficient tools to exchange skills and collaborate through these platforms. For instance, they are able to build relationships with their colleagues and employer (relatedness), learn and share their skills and expertise (competence). LÄS MER

  3. 28. Hur fungerar Birgitta och Noel i en arbetsgrupp? : - En kvalitativ uppsats om samspel, konflikter och utveckling hos grupper med olika generationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Astrid Ernstsson; Simon Rissler; Oliver Johansson; [2019]
    Nyckelord :Grupper; arbetsgrupper; gruppdynamik; grupputveckling; konflikthantering; generationer; baby boomers; generation X; generation Y; generation Z och multigenerationella grupper;

    Sammanfattning : Det finns en hel del genomgående forskning kring hur arbetsgrupper fungerar. Angående fenomenet generationer finns det även relativt mycket forskning, dock är den forskningen främst ifrån USA. Går vi vidare till hur olika generationer fungerar i arbetsgrupp, speciellt i en svensk kontext, finner vi däremot en kunskapslucka. LÄS MER

  4. 29. Den offentliga sektorns Employer brand med målgruppen generation y : En undersökning om hur den offentliga sektorn kan utveckla sitt employer brand för att attrahera och kunna kommunicera med generation Y.

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sanna Hasic; Daniel Petio; [2019]
    Nyckelord :employer branding; brand attribut; generation Y; public sector;

    Sammanfattning : A large generation shift is coming, where the precious generation, so called “Baby Boomers” which are born between 1946 and 1964 will be replaced in the labor market by the new generation, also known as “Generation Y” which refers to individuals born between 1980 and 1999. This generation shift has brought about that the public sector as an employer faces a challenging recruitment need, where new potential employees need to be recruited to replace the previous generation (Baby Boomers). LÄS MER

  5. 30. Påverkar generationstillhörigheten konsumentbeteendet online? : En studie om tre generationers agerande på eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Frans Norring; Hampus Schöllin; [2019]
    Nyckelord :Generational affiliation; eWOM; Online reviews; Baby Boomers; Generation X; Generation Y; Generationstillhörighet; eWOM; Online recensioner; Baby Boomers; Generation X; Generation Y;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur olika generationer agerar på eWOM-kommunikation via online recensioner. Metod: Studien använder en kvantitativ forskningsmetod med en enkätundersökning som underlag för framarbetat resultat. LÄS MER