Sökning: "baby boomers"
Visar resultat 31 - 35 av 87 uppsatser innehållade orden baby boomers.
31. CSR och transparens: Hur påverkas köpintentioner? : en kvalitativ studie om konsumentattityder i förhållande till modeföretags ansvarstagande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det har blivit allt vanligare att modeföretag börjar implementera CSR och transparens i sina verksamheter i syfte att upplysa konsumenter om deras hållbarhetsarbete och ansvarstagande. Som konsument kan det dock vara svårt att uppfatta och tolka informationen angående dessa områden som företaget haft för avsikt. LÄS MER
32. Provocation and Millennials : Explorative study on millennials ́ emotional response
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Introduction: Market has saturated in the point where customers are facing advertising overload. For companies it can be difficult task to achieve attention among desired target audience. Millennials have become one of the most valuable target group that companies are aiming to target. LÄS MER
33. Val av intern kommunikationskanal -En generationsfråga? : En kvalitativ studie ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Val av intern kommunikationskanal - En generationsfråga? Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Åberg och Robin Rodestrand Handledare: Agneta Sundström och Kristina Mickelsson Datum: 2019 - januari Syfte: Syftet med studien är att ökad förståelsen för hur ledares val av interna kommunikationskanaler kan anpassas efter medarbetares generationstillhörighet och hur den kan bidra till en effektivare kommunikation mellan ledare och medarbetare. Metod: Studien grundar sig i en hermeneutisk forskningsansats där en kvalitativ forskningsdesign har använts vid insamling av empiri genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare inom en specifik organisation. LÄS MER
34. Medarbetarrepresentation i styrelse för en hållbar framtid? - En studie om medarbetarrepresentation i svenska styrelser och dess möjliga inverkan på hållbarhetsprestation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Under lång tid sågs företag som en vinstmaximerande enhet som tjänade sin aktieägare. Inte sällan kännetecknades denna relation av kortsiktighet som var ett potentiellt hinder för hållbarhet. LÄS MER
35. GENERATIONSANPASSAT LEDARSKAP - En studie om olika generationers behov ochförväntningar på ledarskap i en privat organisation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : The aim of this study was to increase knowledge on whether there is a difference in needs and expectations regarding leadership and different leadership theories between younger and older generations in the workplace. Active on today’s labor market are three large groups from different generations - Baby Boomers (born 1943-1960), Generation X (born 1961-1981) and Generation Y/Millennials (born 1982-2002). LÄS MER