Sökning: "battle passes"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden battle passes.
1. Unlocking the Battle Pass: Broadening the Scope of Video Game Gamification
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : While gamification has been extensively studied in specific fields, such as education and health, its application in other domains remains understudied. This thesis explores how battle passes, a common gamification system found in video games, are implemented and examines their potential challenges and limitations within and beyond video games. LÄS MER
2. Samboskap i förändring - Jämförelse mellan samboskap i arvsrätten och socialförsäkringsrätten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Synen på förhållanden utanför äktenskapet har förändrats under historiens gång och antalet samboförhållanden har ökat kraftigt. Detta har lett till införandet av en lagstiftning som reglerar samboskapet. Allteftersom tiden gått har samhället fortsatt att förändras, men lagarna som reglerar sambo-skapet har inte gjort det. LÄS MER
3. The Dark Patterns of Battle Passes : Investigating player attitudes to a growing type of microtransaction
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : In recent years, many PC and console video games have seen a shift towards live service models as a means of generating recurring revenue through in-game purchases called microtransactions. Microtransactions have been linked to the concept of dark patterns—design patterns that favour the service at the expense of the end user—due to their possible negative impact on the user experience. LÄS MER
4. Du kommer aldrig spela detta igen: En undersökning om påverkan temporära upplevelser och exklusivitet har på spelupplevelsen
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Användandet av temporära upplevelser och exklusivitet har sett en ökning inom moderna Games-as-a-Service spel (GaaS-spel). Några exempel på detta är battle-pass i multiplayer-spel, konserter i Fortnite och viktiga narrativa event. LÄS MER
5. Tekniken möter juridiken: Hypertextlänkar ur ett upphovsrättsligt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Internet har bara de senaste årtiondena intagit en självklar roll i västvärldens vardag; genom denna kanal sker såväl social kommunikation och marknadsföring som affärstransaktioner och myndighetsutövning. Internets framväxt – och dess stigande antal användare – har givit upphov till nya behov av lagstiftning och normering; när den nya tekniken, vilken utvecklas och breddas för var dag som går, möter juridiken uppstår ständigt nya konflikter, vilkas lösning inte alltid möter de krav på en flexibel och inrymmande reglering som såväl internetanvändare som lagstiftare uppställer. LÄS MER