Sökning: "battle passes"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden battle passes.

  1. 1. Unlocking the Battle Pass: Broadening the Scope of Video Game Gamification

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Melinda Sowole; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Battle Pass; Season Pass; Challenges; Extrinsic motivation; Negative reinforcement; Video games;

    Sammanfattning : While gamification has been extensively studied in specific fields, such as education and health, its application in other domains remains understudied. This thesis explores how battle passes, a common gamification system found in video games, are implemented and examines their potential challenges and limitations within and beyond video games. LÄS MER

  2. 2. Samboskap i förändring - Jämförelse mellan samboskap i arvsrätten och socialförsäkringsrätten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Egle Balsiene; [2023]
    Nyckelord :Familjerätt; sambor; arvsrätt; socialförsäkring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Synen på förhållanden utanför äktenskapet har förändrats under historiens gång och antalet samboförhållanden har ökat kraftigt. Detta har lett till införandet av en lagstiftning som reglerar samboskapet. Allteftersom tiden gått har samhället fortsatt att förändras, men lagarna som reglerar sambo-skapet har inte gjort det. LÄS MER

  3. 3. The Dark Patterns of Battle Passes : Investigating player attitudes to a growing type of microtransaction

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Eric Fredriksson Friman; Ola Zätterlund; [2023]
    Nyckelord :Dark patterns; battle passes; microtransactions; end users; HCI;

    Sammanfattning : In recent years, many PC and console video games have seen a shift towards live service models as a means of generating recurring revenue through in-game purchases called microtransactions. Microtransactions have been linked to the concept of dark patterns—design patterns that favour the service at the expense of the end user—due to their possible negative impact on the user experience. LÄS MER

  4. 4. Du kommer aldrig spela detta igen: En undersökning om påverkan temporära upplevelser och exklusivitet har på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Julius Puke; Alyssa Danielsson; [2022]
    Nyckelord :GaaS; FOMO; Perennial games; game design; video games; GaaS; FOMO; Perennial games; speldesign; videospel;

    Sammanfattning : Användandet av temporära upplevelser och exklusivitet har sett en ökning inom moderna Games-as-a-Service spel (GaaS-spel). Några exempel på detta är battle-pass i multiplayer-spel, konserter i Fortnite och viktiga narrativa event. LÄS MER

  5. 5. Tekniken möter juridiken: Hypertextlänkar ur ett upphovsrättsligt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Malin Gustafsson; [2014]
    Nyckelord :Förmögenhetsrätt; Upphovsrätt; Immaterialrätt; Länkar; Retriever; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Internet har bara de senaste årtiondena intagit en självklar roll i västvärldens vardag; genom denna kanal sker såväl social kommunikation och marknadsföring som affärstransaktioner och myndighetsutövning. Internets framväxt – och dess stigande antal användare – har givit upphov till nya behov av lagstiftning och normering; när den nya tekniken, vilken utvecklas och breddas för var dag som går, möter juridiken uppstår ständigt nya konflikter, vilkas lösning inte alltid möter de krav på en flexibel och inrymmande reglering som såväl internetanvändare som lagstiftare uppställer. LÄS MER