Sökning: "beginner instruction"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden beginner instruction.

  1. 1. Constructive Alignment and FocusedFormative Feedback on an L2 EnglishBeginner Undergraduate AcademicWriting Course

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hassan Guuled; [2021]
    Nyckelord :Academic writing; Writing intervention; constructive alignment; formative feedback; feedback classifications;

    Sammanfattning : Although academic writing skills are central in the core content of the Swedish nationalcurriculum for English, Swedish upper-secondary school pupils struggle withcomposing academic texts. Both international and national research have formulatedseveral models for effectively constructing ESL (English as a second language)academic writing modules. LÄS MER

  2. 2. Att lära sig är att spela : En intervjustudie av elbaslärares val av innehåll i nybörjarundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Anders Dahlheim; [2013]
    Nyckelord :electric bass teachers; community school of music and art; beginner instruction; guidance documents; activity plans; priorities; socio cultural perspective; elbaslärare; musikskola; kulturskola; nybörjarundervisning; styrdokument; verksamhetsplaner; prioritering; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att i relation till musik- och kulturskolornas verksamhetsidéer/planer få insikt i elbaslärares förhållningssätt till vad som är viktigt för nybörjarelever att lära sig. Utifrån detta syfte är avsikten att försöka förstå vilka lektionsmoment elbaslärare prioriterar i sin undervisning av nybörjarelever, varför de valt att fokusera på just dessa och deras syn på eventuella styrdokument för respektive arbetsplats. LÄS MER

  3. 3. Lära sig bollspel - Elevers och studenters uppfattningar speglat i lärandeteori

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Peter Persson; [2012]
    Nyckelord :ball games; didactics; knowledge transfer; learning; motivation; commitment; motor skills; teaching; factor analysis; Dynamical systems theory; General motor program theory; bollspel; didaktik; kunskapsöverföring; lärande; motivation; engagemang; motoriska färdigheter; undervisning; faktoranalys; Dynamiska systemteorin; Generella motoriska programteorin;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att få en bild av vilka faktorer som är mest betydelsefulla för att lära sig motoriska färdigheter i bollspel och koppla detta till lärandeteori. Finns det skillnader i uppfattning om man är nybörjare eller har erfarenhet från bollspel? Spelar kön och ålder någon roll? Vilken lärandeteori värderas högst? För att ge en bakgrund till problemställningen görs en genomgång av tidigare forskning och en beskrivning av två dominerande lärandeteorier, Generella motoriska programteorin och Dynamiska systemteorin med tillhörande didaktiska och motoriska begrepp inom lärande och bollspel. LÄS MER

  4. 4. Teaching the third tone in Standard Chinese: Tone representation in textbooks and its consequences for students

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Kinesiska

    Författare :Olle Linge; [2011]
    Nyckelord :Chinese; Phonology; Tone; Third tone; Teaching; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The goal of this paper is to examine various representations of the third tone in Standard Chinese, both in academic literature and textbooks for beginners, and then evaluate what consequences the choice of representation has for tone instruction. It was found that linguists primarily prefer two models, even though slight deviations were found: either a traditional approach describing the third tone as a falling-rising tone or a model representing the third tone as an essentially low tone. LÄS MER