Sökning: "berättelse strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden berättelse strategi.

  1. 1. Högläsningens förtjänster och dess utmaningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Johanna Lindgren; Linda Billstrand; [2023]
    Nyckelord :Högläsning; språkutveckling; läsande förebilder;

    Sammanfattning : Att lyssna till en berättelse är en språklig aktivitet som barn ofta möter tidigt i livet. Även om högläsning som begrepp inte nämns i styrdokument eller kursplaner i svenska för årskurs 1–3, framgår vikten av att möta berättelser tydligt i det centrala innehållets delområden “läsa och skriva” och ”tala, lyssna och samtala”. LÄS MER

  2. 2. Reporter med egen röst : En studie av reporterns berättelse om sig själv och sitt arbete i två nutida reportageböcker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Selma Sedelius; [2022]
    Nyckelord :Reportage; reporter; narratologi; berättare; journalistik; dissonans; trovärdighet; transparens; autenticitet; life writing; vittnesbörd;

    Sammanfattning : Uppsatsen studerar två nutida reportage i reportagebokens format: Klubben av Matilda Gustavsson, och Smärtpunkten av Elisabeth Åsbrink. Syftet är att undersöka hur reportern själv och det journalistiska arbetet framställs i reportagen och vad det får för konsekvenser för reportagens journalistiska syften. LÄS MER

  3. 3. Vad består content marketing av och dess kännetecken? : En studie av sex företag

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik

    Författare :Katarina Ikonen; [2018]
    Nyckelord :Brand; equity; autencitet and emotions.; Varumärke; värde; autencitet och känslor.;

    Sammanfattning : Content marketing kännetecknar ett värdeerbjudande där budskapet är personligt som stärker mottagarens livsstil genom en berättelse som är trovärdig och autentisk, som skapar värde för mottagaren iform av kunskap och social identitet och utgår från avsändarens värderingar. Content marketing kräver en strategi och långsiktighet som används i egna kanaler iform av artiklar, sociala medier och personliga events. LÄS MER

  4. 4. Storytelling som marknadsföringsstrategi för en hållbar innovation : en berättelse om flerbostadshus i trä

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jesper Kollberg Dahlström; Moa Gunnarsson; Stina Laggren; [2017]
    Nyckelord :hållbar innovation; hållbar marknadsföring; storytelling; byggindustrin; flerbostadshus byggda i trä; cirkulär- och biobaserad ekonomi; bryta en norm;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen tillsammans med en allt snabbare resursförbrukning till följd av en växande population innebär att det inte längre är hållbart för företag att använda den linjära ekonomiska modellen” take-make-dispose”. Den ekonomiska modellen som har dominerat företagsstrukturen sedan den industriella revolutionen. LÄS MER

  5. 5. Berättelse som berör : kan storytelling bidra till att säkra den framtida kompetensförsörjningen inom Sveaskog?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Caroline Lagergren; [2016]
    Nyckelord :marknadsföring; rekrytering; skogsindustrin och varumärke; brand; forest industry; marketing and recruitment;

    Sammanfattning : Skogsindustrin är en av de största basindustrierna i Sverige och erbjuder många arbetstillfällen. Ett av de största företagen inom branschen är Sveaskog, vilket är det enda statliga skogsbolaget och innehar ett skogsinnehav som motsvara 14 procent av landets skogsareal. LÄS MER