Sökning: "beslut i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden beslut i butik.

  1. 1. Användarcentrerad konceptutveckling : Förbättrad användarupplevelse genom välgrundade designändringar i Husqvarnas batteridrivna motorsågar

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Produktrealisering

    Författare :Arvid Wittwång; Markus Storck; [2023]
    Nyckelord :husqvarna; motorsåg; produktutveckling; centrifugalkoppling; konceptutveckling; användarcentrerad design; maskinteknik;

    Sammanfattning : Med Husqvarna som fallföretag undersöker det här arbetet de egenskaper som användare önskar se hos en batteridriven motorsåg och hur de uppnås. Detta görs i skenet av Husqvarnas beslut att sätta en centrifugalkoppling på den batteridrivna motorsågen 542i XP, som vid lansering under hösten 2023 blev den första i sitt slag. LÄS MER

  2. 2. Återförsäljarens mixed branding strategier : Beslutsfattande vid exponering av lyxvarumärken i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alexander Oberg; Michelle Edvinsson; Lamija Cekic; [2023]
    Nyckelord :Retailers; mixed branding; luxury fashion; marketing; visual merchandising; exposure and decision making; Återförsäljare; mixed branding; lyxmode; marknadsföring; visual merchandising; exponering och beslutsfattande.;

    Sammanfattning : Studien har med en kvalitativ ansats analyserat och diskuterat återförsäljarens beslutsfattande vid exponering och marknadsföring av lyxvarumärken, inom ramen för mixed branding strategier. Studiens syfte har grundat sig på att utforska tillvägagångssättet, hur återförsäljare tillämpar marknadsföringsstrategier och riktlinjer, samt återförsäljarens ansvar vid exponering och marknadsföring i fysisk butik. LÄS MER

  3. 3. “MAN FÖLJER RUNT LIKSOM, SOM EN GÅNG. SOM EN BANA. VAR SKA MAN ANNARS GÅ?” En antropologisk studie av upplevelser i prylaffärernas labyrinter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Victor Höghielm; [2022-08-24]
    Nyckelord :Affekt; atmosfär; labyrint-butik; planlösning; konsumtion;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats utforskar besökares relation till butiker med en labyrintliknande planlösning och hur besökarna uppfattar både sortiment, atmosfär och planlösning. Studien visar hur affekt, atmosfär och planlösning påverkar besökarnas beslut gällande att inhandla produkter eller inte. LÄS MER

  4. 4. Nudging av gröna varor : En kvalitativ studie om hur matbutiker nudgear till ekologiska varor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Amna Sahovic; Ljiljana Roncevic; [2022]
    Nyckelord :Nudge theory; nudging; nudges; ecological foods; grocery store.; Nudge theory; nudging; nudges; ekologiska matvaror; matbutik.;

    Sammanfattning : The share of organic sales in grocery stores has decreased and in 2021 the share decreased by 0.5 percent from the year before, where total sales amounted to 6.3 percent. In recent years, nudge theory has become more topical, especially in the subject of ecological- and environmental economics. LÄS MER

  5. 5. E-handel i dagligvaruhandeln : En fallstudie av Ica och Coop

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Frida Mellnert; Felicia Wåhlander; [2021]
    Nyckelord :Financial management; e-commerce; grocery store; covid-19; strategy; control package; situation; Ekonomistyrning; e-handel; dagligvaruhandel; covid-19; strategi; styrpaket; situation;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln har i många år präglats av stor osäkerhet och okunskap där ansvariga chefer inte har haft full förståelse för följderna som uppkommer genom resultatet av deras beslut. Under våren 2020 utbröt covid-19, en pandemi som skakade om hela världen. LÄS MER