Sökning: "bibliotekarier instagram"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden bibliotekarier instagram.

  1. 1. Influencers på bokmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Anna Berglund; [2023]
    Nyckelord :influencers; förlag; Storytel; Bourdieu; Collins; Steiner; bokmarknad; marknadsföring; kapital; litterära värden; status; litteraturkritik; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker influencers roll på den samtida svenska bokmarknaden. Syftet i denna uppsats är att belysa svenska influencers samtida samarbeten på Instagram med Storytel. Diskursen ska föras till ett bredare perspektiv om litteraturens villkor på den svenska bokmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Det digitala fönstret till biblioteken : En digitalt etnografisk studie av bibliotekskonton på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Malin Ekelöf; [2022]
    Nyckelord :sociala medier; Instagram; bibliotekskonton;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka på vilka sätt biblioteken använder bibliotekskonton på sociala medie-plattformen Instagram och ta del av bibliotekariernas förhållningssätt till kontona. Detta undersöktes genom att besvara följande forskningsfrågor: Vad visar biblioteken upp från den dagliga verksamheten på sitt bibliotekskonto? På vilka sätt används bibliotekskontona i ett läsfrämjande syfte? Vilka förhållningssätt har bibliotekarierna till sitt bibliotekskonto? Studien är baserad på ett empiriskt underlag som bestod av insamlade data från bibliotekskontons publicerade innehåll och kortare intervjuer med bibliotekarier som arbetar med kontona. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier och policys på akademiska bibliotek

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Annika Skalmark; [2021]
    Nyckelord :Sociala medier; relationsmarknadsföring; akademiska bibliotek; bibliotekarier; Facebook; Instagram; policy; marknadsföring;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to create an understanding of Swedish academic libraries’ work relating to social media and how the libraries’ policies affect this. The study was conducted through interviews with three librarians from different universities, and reviews of their written policies. LÄS MER

  4. 4. En bild säger mer än tusen ord : Bibliotekariers arbete med Instagram som marknadsföringsverktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Frida Sundling; Sundahl Ottilia; [2016]
    Nyckelord :Bibliotek; Folkbibliotek; Bibliotekarier; Marknadsföring; Sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Due to technological innovations, the society has new needs and expectations of the public libraries and what they offer. The web can now be seen as a competitor to the library services or as an opportunity for them to market the organization, for example through social media. LÄS MER