Sökning: "bildundervisning malmö"

Visar resultat 16 - 20 av 68 uppsatser innehållade orden bildundervisning malmö.

  1. 16. Aspekter på implementeringen av digitala verktyg i bildklassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Mattias Persson; Jessika Widén Wolinska; [2022]
    Nyckelord :visual arts; visual arts teacher; computers; ICT; digital; digital competence; digital tools; bild; bildlärare; bildundervisning; bildämnet; dator; digital kompetens; digitala verktyg; IKT; ämnesparadigm;

    Sammanfattning : The aim of this research compilation is to show and discuss aspects of the implementation of digital tools in the visual arts classroom in Sweden. The purpose is to find out what approach visual art teachers have to the use of digital tools in their classroom, and how this affects the lessons and interactions between the students and the teachers. LÄS MER

  2. 17. Elevers motivation i bildundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sara Awla; [2022]
    Nyckelord :Bildundervisning; bildämnet; motivation; pedagogik och relation.;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar sig på hur elever motiveras i bildämnet utifrån den empiriska undersökningen som gjorts. Dessutom ska denna studien kompletteras med hur en pedagog kan förstå elevers syn på bildämnet med hjälp av forskning och teorier. LÄS MER

  3. 18. Läromedelsanvändning inom bildämnet i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Christina Forsberg; Evelina Persson; [2022]
    Nyckelord :läromedel; bildundervisning; bildlärare; läromedelsanvändning;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt undersöker lärares användning av läromedel inom bildämnet. Forskning om läromedelsanvändning i bildundervisning är högst begränsad, vilket i sin tur försvårade genomförandet av kunskapsöversikten. Ett flertal andra länder tycks använda sig av läromedel på statlig nivå mer än vad Sverige gör. LÄS MER

  4. 19. Berättelser om bildlärares uppfattningar om bildämnets förutsättningar och status i svenska skolan utomlands och skolor i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johan Skog; Mikkel Lind; [2022]
    Nyckelord :bildundervisning; bildämnet; uppfattningar om bildämnets status; svenska skolan; svenska skolan utomlands; socialkonstruktivism; narrativ teori; berättelser;

    Sammanfattning : Denna undersökning undersöker bildlärares syn på bildämnet på svenska utlandsskolor och svenska skolor i Sverige. Studien utgår från ett socialkonstruktivistiskt perspektiv och använder sig av en narrativ analysmetod och tematisk analys. LÄS MER

  5. 20. Det offentliga rummets betydelse för bildundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Amanda Jonusas; [2021]
    Nyckelord :bildkonst; offentlig konst; bildundervisning; offentliga rummet;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att lyfta fram den offentliga miljöns betydelse förkreativitet och lärande. Detta gör jag genom att analysera forskning kring hur och på vilket sätt det offentliga rummet kan användas i bildundervisningen. I denna kunskapsöversikt genomfördes en systematisk sökprocess där 9 artiklar valdes ut. LÄS MER