Sökning: "bitner"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet bitner.

  1. 1. Teamwork makes the Theme work : A qualitative study on theming and performative labour as a differentiation strategy on SME Cafés in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Zeeb Hala; To Quan Luu; [2023]
    Nyckelord :servicescape; theming; theme; performative labour; aesthetic labour; emotional labour; interaction; teamwork; café; coffee shop; differentiation; differentiation strategy; Disneyization; SME;

    Sammanfattning : Servicescape is a physical setting where the performance, delivery and consumption are exchanged within a service marketplace. It includes sensory components, such as the theme of the place that has a high impact on customer perceptions and purchasing decisions and providing them with extraordinary experiences (Pine and Gilmore, 1999; Zeithaml, Bitner and Gremler, 2009). LÄS MER

  2. 2. The impact of delivery lead time on customer conversion

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Olle Josefsson; Jame-Jamil Hanna; [2020]
    Nyckelord :Delivery lead time; retail; supply chain management; e-tailing; furniture; online sales; e-commerce; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Delivery lead time (DLT) is seen as one of the most important service factors affecting the consumers willingness to fulfill a purchase within online retailing (Esperet al., 2003). The purpose of this thesis is to investigate the effect variations in the offered DLT have on customer conversion rate within e-commerce. LÄS MER

  3. 3. ”Karantänen du vill vara i” : En studie om det virtuella upplevelserummet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Persson; Emmeli Anderberg; Beatrice Johansson; [2020]
    Nyckelord :The virtual experience room; The Experience Room Model; The Four Realms of An Experience; consumer perspective; object language; intangible artefacts; technology and consumer engagement; Det Virtuellt Upplevelserummet; The Experience Room Model; The Four Realms of An Experience; konsumentperspektiv; object language; ogripbara artefakter; teknologi; kundengagemang;

    Sammanfattning : This study presents research about the virtual experience room, more specific theKarantänfestivalen Unplugged. The purpose of this study is to analyse how the virtualexperience room Karantänfestivalen Unplugged is built and also how committed consumersare during a virtual event. This will be answered by three research questions. LÄS MER

  4. 4. Designa utomhusmiljöer för hotell och restauranger : vilka faktorer påverkar trivseln?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Anja Henningsson; [2019]
    Nyckelord :hotell och restaurang; sittplatser; uteservering; kvalitetskriterier; skydd; komfort; njutning; vistelseytor; offentlig miljö; grönska;

    Sammanfattning : Hotell och restauranger behöver en inbjudande miljö som för att locka och få sina gäster att trivas, stanna och återkomma. (Bitner 1990; Ryu & Han 2010) Hotell och restaurangers utemiljö är en av de vistelseytorna som kan vara med och bidra till människors välbefinnande oavsett om den ligger i staden eller på landsbygden. LÄS MER

  5. 5. Digitala servicescapes : En undersökning om samspelet mellan dramaturgi, storytelling, och servicescapes i en digital miljö

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Robin Rosenqvist; Alfred Gårdeskog; [2015]
    Nyckelord :Dramaturgy; Storytelling; Digital Servicescapes; Flow; Actor Network Theory; Dramaturgi; Storytelling; Digitala Servicescapes; Flöde; Actor Network Theory;

    Sammanfattning : Denna undersökning utgår ifrån Mary Jo Bitners servicescape-modell om hur fysiska miljöegenskaper formade efter en berättelse eller tema påverkar serviceverksamheter. För att sedan implementera modellen i en digital miljö. LÄS MER