Sökning: "bmw is"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden bmw is.

  1. 1. Double Machine Learning for Insurance Price Optimization

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jakob Kristiansson; [2023]
    Nyckelord :DML; Double Machine Learning; Price Optimization; Insurance Pricing; DML; Dubbel Maskininlärning; Prisoptimering; Försäkringsprissättning;

    Sammanfattning : This thesis examines how recent advances in debaised machine learning can be used for estimating price elasticities of demand within the automotive insurance field. Traditional methods such as generalized linear model (GLM) to estimate demand has no way of ensuring there are no biases in the underlying data selection, especially when the confounding variables are many. LÄS MER

  2. 2. Shock absorber dynamics : A parameter study of damper physical quantitiesand their effect on automobile comfort and control

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :David Stridfeldt; Jonsson Gustav; [2023]
    Nyckelord :Shock absorbers; dampers; parameter study; valve dynamics; comfort; control; Stötdämpare; dämpare; parameterstudie; ventildynamik; komfort; kontroll;

    Sammanfattning :   Damper performance is most commonly characterized by the damper’s forcevelocity behaviour. Different damper layouts and valving methods for creating oil flow constrictions bring different physical properties, outside of this conventional measure. LÄS MER

  3. 3. CSR i förhållande till legitimitet vid en skandal : En kvalitativ innehållsanalys om hur BMW och Volkswagen använt CSR-kommunikation, vid en skandal

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Seefat Mahboob; Alice Törnkvist; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; legitimacy; crisis management; crisis communication; sustainability report; CSR-report; Corporate Social Responsibility CSR ; legitimitet; krishantering; kriskommunikation; hållbarhetsrapport; CSR-rapport;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ innehållsanalys vars syfte är att beskriva och analysera hur CSR har använts som ett verktyg vid en skandal hos företagen BMW och Volkswagen för att återfå sin legitimitet. Uppsatsen bidrar med kunskap kring hur CSR kan användas som ett verktyg vid en skandal hos de valda företagen för att återfå sin legitimitet. LÄS MER

  4. 4. Vinna eller försvinna : Det västerländska lyxvarumärkets integration i Kina: digital marknadskommunikation och kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Daniella Sagun; [2022]
    Nyckelord :China; standardization; localization; international marketing; luxury brand;

    Sammanfattning : The paper studies cultural differences in marketing communication between the West and China, as well as how marketing communication differs between different Western luxury segments, in which extend luxury brands Louis Vuitton, BMW and Rolex use standardized or localized marketing strategies when integrating on digital platforms in China. The study draws attention to China as a unique phenomenon where great interest in luxury is mixed with new technology and strict political conventions. LÄS MER

  5. 5. Capital Structure Determinants A case study of the European Automotive Industry

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Örjas; Jonathan Peterson; [2021-02-24]
    Nyckelord :Capital structure; Automotive Industry; Leverage Regressions; Trade-Off Theory; Pecking Order Theory; Determinants of Capital Structure;

    Sammanfattning : The thesis examines what variables explain firms’ choice of capital structure. The report centers around the automotive industry where Europe’s largest automotive manufacturers are the framework for the report. Firms included in the thesis are BMW, Daimler, PSA and Volkswagen. LÄS MER