Sökning: "bortfall i kvantitativ studie"
Visar resultat 16 - 20 av 92 uppsatser innehållade orden bortfall i kvantitativ studie.
16. De tre grundläggande behoven kompetensbruk, autonomi och samhörighet inom Self-determination theory och dess förmåga att predicera motivation i arbete på distans. : En kvantitativ studie på motivation under Work From Home på den svenska arbetsmarknaden och under Covid-19 pandemin.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Studien syftade att undersöka den prediktiva förmågan hos de grundläggande behoven i Self-determination theory för motivation, i en kontext av Work From Home (WFH) och Covid-19 pandemin. Fokuset var att genomföra en multipel regressionsanalys över de tre behoven kompetensbruk, autonomi och samhörighet för beroende variabel motivation. LÄS MER
17. Nätdejting eller traditionell dejting? Det är frågan : en kvantitativ studie om hur dagens studenter vid Lunds universitet upplever dejting
L3-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Nätdejting eller traditionell dejting? Det är frågan. Denna studie är utförd av Fideli Almgren och Ella Lundevall på Institutionen för Medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet. Studien undersöker hur svenska studenter vid Lunds universitet ser på traditionell dejting kontra nätdejting. LÄS MER
18. Ska vi splitta? : En kvantitativ studie om överavkastning innan annonsering av svenska aktiesplittar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : En aktiesplit delar en befintlig aktie till flera och priset för varje aktie delas proportionerligt efter splitfaktorn. Där 1 aktie för 100 kr kan bli 2 aktier för 50 kr, det totala börsvärdet för företaget blir oförändrat, men priset per aktie blir lägre. LÄS MER
19. Resultatmanipulering vid VD-byten - en studie avseende förekomsten av samband mellan VD-byte, goodwillnedskrivningar samt FoU-kostnader bland svenska börsbolag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: De periodiseringsmöjligheter som tillåts enligt rådande reglering möjliggör för upprättare av externredovisning att i viss utsträckning påverka redovisat resultat genom subjektiva bedömningar och uppskattningar av värdet i vissa poster. Bakomliggande teorier och tidigare forskning har visat att det finns risk för opportunistisk resultatmanipulering i samband med VD-byten, i synnerhet så kallad ”big bath”-manipulering. LÄS MER
20. Från leverans av paket till kundlojalitet : En kvantitativ studie om vilka leveransdimensioner som i förhållande till förtroende påverkar kundlojaliteten inom e-handeln.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: Vilka leveransdimensioner är det som påverkar kundlojaliteten mot ett onlineföretag? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka leveransdimensioner det är som påverkar kundlojaliteten mot ett onlineföretag utifrån ett konsumentperspektiv. Denna studie ämnar att studera vilka leveransdimensioner som i förhållande till förtroende påverkar kundlojaliteten inom e-handeln. LÄS MER