Sökning: "leveransföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet leveransföretag.

  1. 1. Som ett paket på posten : En analys av marknaden för paketleveranser till privatpersoner

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Erica Hägglund; Anna Wikström; [2023]
    Nyckelord :B2C; Competition; Consumer choice; E-commerce; Parcel deliveries; Price survey; SCP model; B2C; e-handel; konkurrens; paketleverans; prisundersökning; SCP-modellen; valfrihet;

    Sammanfattning : Den svenska marknaden för paketleveranser är en marknad i ständig expansion. Med e-handelns tillväxt har antalet varor som skickas från företag till privatpersoner ökat explosionsartat de senaste åren, samtidigt som konsumenternas preferenser ändrats. LÄS MER

  2. 2. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Philip Norrbrink; Villiam Olander; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery; last mile; logistics; q-commerce; rare shopping; retail; sustainability.; Dagligvaruhandel; detaljhandel; e-handel; hållbarhet; logistik; q-handel; sista milen; sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER

  3. 3. Från leverans av paket till kundlojalitet : En kvantitativ studie om vilka leveransdimensioner som i förhållande till förtroende påverkar kundlojaliteten inom e-handeln.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Hanell; Ugné Wistedt; [2021]
    Nyckelord :Customer loyalty; Delivery dimensions; Trust; Online company; Delivery company; E-commerce; B2C; Kundlojalitet; leveransdimensioner; förtroende; onlineföretag; leveransföretag; e-handel; B2C;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilka leveransdimensioner är det som påverkar kundlojaliteten mot ett onlineföretag? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka leveransdimensioner det är som påverkar kundlojaliteten mot ett onlineföretag utifrån ett konsumentperspektiv. Denna studie ämnar att studera vilka leveransdimensioner som i förhållande till förtroende påverkar kundlojaliteten inom e-handeln. LÄS MER

  4. 4. Digitala och tekniska lösningar inom sista mil-leveranser : En studie om hur leveransföretag kan bemöta konsumenters krav på sista mil-leveranser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Josefine Sörbom; Adelaide Bjurlemark; [2020]
    Nyckelord :Last-mile delivery; E-commerce; E-logistics; New technology; Customer Satisfaction; Crowdsourcing; Sista-milen leverans; E-handel; E-logistik; Ny teknik; Kundnöjdhet; Crowdsourcing;

    Sammanfattning : E-commerce is in a growing phase where consumers are getting more aware, picky and comfortable when it comes to delivery of their packages. This case study investigates the requirements that consumers have regarding last-mile deliveries as well as various digital logistic solutions that may meet these requirements. LÄS MER

  5. 5. Snabbt, billigt och nära. En kvantitativ undersökning av service vid leverans till utlämningsställe

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alla Belova; Elin Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Last mile-leverans; servicekvalitet; servicebekvämlighet; SERVCON-modellen; Kano-modellen; serviceattribut; kundtillfredsställelse; utlämningsställe.; Social Sciences;

    Sammanfattning : E-retailers all over the world are facing increased competition due to the rapid development of the e-commerce sector. In this light, delivering positive service experience to customers is often named as one of the keys to successful business. LÄS MER