Sökning: "brand associations and experiences"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden brand associations and experiences.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER

  3. 3. How Can Scents Influence the Way Customers Perceive Hotel Brands? Analysis on the Importance of Scents as part of Branding in the Hotel Industry

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Navarrete Lindez; Laia Martinez Miracle; Marine Hakobyan; [2021]
    Nyckelord :Scent marketing; hotels; sensory marketing; scent branding; brand image; brand loyalty; brand recall; brand associations and experiences; brand identity; brand identity prism; Santhiya Koh Yao Yai Resort Spa hotel; W Barcelona hotel; Sun Palace hotel.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Scent marketing has long been here; discussed in various literature and used by many brands all over the world. Yet, there is not sufficient research done on how scents affect customer perceptions of brands in the hotel industry. LÄS MER

  4. 4. Lyxvarumärkens närvaro på sociala medier : En kvalitativ studie om hur lyxvarumärkens marknadsföringsaktiviteter stärker varumärkeskapitalet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sarah Alanssari; Mariam Alhilw; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The luxury market is a relatively large industry that faces new challenges in connection with high demand for luxury products and developed technology, therefore it is important forluxury brands to follow developments in their marketing strategies. One way for luxury brands to market their brand is through social media which is used today as an effective communication channel between luxury brands and users for marketing purposes. LÄS MER

  5. 5. The Millennial Eyes : A Study Of Consumers’ Response Towards Sustainable Fashion Collaborations’ Communication

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Cecilia Sion; Yasmine Nehmé; [2021]
    Nyckelord :fashion collaborations; sustainable fashion; communication of sustainability; fashion communication; millennial consumers;

    Sammanfattning : The fashion industry has faced a radical change in how the market has been operating towards a more digitized landscape, and several fashion brands have started developing greater customer experiences as well as engaging the consumers with conveyance of authentic content. Since fashion collaborations can increase awareness and have an immense impact on the consumers’ perception, the concept of creating sustainable collaborations have become an ideal way to meet the needs of the millennial consumers. LÄS MER