Sökning: "brand associations and experiences"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden brand associations and experiences.
1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER
2. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER
3. How Can Scents Influence the Way Customers Perceive Hotel Brands? Analysis on the Importance of Scents as part of Branding in the Hotel Industry
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Scent marketing has long been here; discussed in various literature and used by many brands all over the world. Yet, there is not sufficient research done on how scents affect customer perceptions of brands in the hotel industry. LÄS MER
4. Lyxvarumärkens närvaro på sociala medier : En kvalitativ studie om hur lyxvarumärkens marknadsföringsaktiviteter stärker varumärkeskapitalet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The luxury market is a relatively large industry that faces new challenges in connection with high demand for luxury products and developed technology, therefore it is important forluxury brands to follow developments in their marketing strategies. One way for luxury brands to market their brand is through social media which is used today as an effective communication channel between luxury brands and users for marketing purposes. LÄS MER
5. The Millennial Eyes : A Study Of Consumers’ Response Towards Sustainable Fashion Collaborations’ Communication
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The fashion industry has faced a radical change in how the market has been operating towards a more digitized landscape, and several fashion brands have started developing greater customer experiences as well as engaging the consumers with conveyance of authentic content. Since fashion collaborations can increase awareness and have an immense impact on the consumers’ perception, the concept of creating sustainable collaborations have become an ideal way to meet the needs of the millennial consumers. LÄS MER