Sökning: "brand identity prism"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden brand identity prism.

  1. 1. What is strategic brand management in the gaming industry? A case study of Blizzard Entertainment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dimitra Papangeli; Ella Martell; Michaela Sorle; [2023]
    Nyckelord :Strategic Brand Management; Kapferer’s Brand Identity Prism; Brand; Gaming Industry; Blizzard Entertainment; Online Community; Online Brands; Online Game Brands.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This study intends to explore how video games companies work with strategic brand management. Methodology: A qualitative literature review and case study of Blizzard Entertainment using Kapferer’s Brand Identity Prism. The data was collected from Blizzard as well as other secondary sources. LÄS MER

  2. 2. Lika barn leka bäst : En fallstudie om Mimer AB:s varumärkesidentitet- och image uppfattad av studenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Aronsson; Johanna Björk; Johanna Olsson; [2022]
    Nyckelord :Identitetsprisman; Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr  Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University  Title: Birds of a feather flock together - A case study about Mimer AB’s brand identity- and image perceived by students. Supervisor: Lennart Haglund  Keywords: The Identity Prism, brand identity, brand image, marketing communication  Research questions: How do Mimer identify their brand towards students?What is the students’ image of Mimer?Which are the differences between the received image and the identity communicated by Mimer?   Purpose: The purpose of this study is to examine students’ perception about the housing association Mimer AB. LÄS MER

  3. 3. How Can Scents Influence the Way Customers Perceive Hotel Brands? Analysis on the Importance of Scents as part of Branding in the Hotel Industry

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Navarrete Lindez; Laia Martinez Miracle; Marine Hakobyan; [2021]
    Nyckelord :Scent marketing; hotels; sensory marketing; scent branding; brand image; brand loyalty; brand recall; brand associations and experiences; brand identity; brand identity prism; Santhiya Koh Yao Yai Resort Spa hotel; W Barcelona hotel; Sun Palace hotel.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Scent marketing has long been here; discussed in various literature and used by many brands all over the world. Yet, there is not sufficient research done on how scents affect customer perceptions of brands in the hotel industry. LÄS MER

  4. 4. Semiotisk analys på varumärkesidentiteter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mathilda Enlund; Sofia Koltsida; Jessica Johansson; [2021]
    Nyckelord :brand identity; brand communication; brandimage; content marketing; Kapferer s brand identity prism.; varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; varumärkesimage; innehållsmarknadsföring och Kapferer´s brand identity prism;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation är en stark marknadsföringsstrategi för att exponera ett varumärkes identitet därav är sociala medier är därför en väsentlig marknadsföringsplattform för att förstärka varumärkets distinkta idé om deras identitet. Den visuella interaktionen från varumärket genererar skapandet av tankar, kopplingar och minnesvärda upplevelser för konsumenterna som kommer påverka deras relation till varumärket. LÄS MER

  5. 5. The use of branding Strategies within Swedish Craft Brewing

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Charlie Magnusson; Emelie Carlsson Apelqvist; Theodor Göthberg; [2020]
    Nyckelord :Brand Strategy; Craft Breweries; Brand Identity Prism; Keller’s Brand Equity Model; Sweden.;

    Sammanfattning : Branding strategies is an important theme in business research. The purpose of the study was to explore how the growing industry of craft brewing are using branding strategies in order to strengthen their brand. The study was based on the theory of Kapferer’s brand identity prism and Keller’s Brand Equity model. LÄS MER