Sökning: "business intelligence social media"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden business intelligence social media.

  1. 1. Using Social Media and Personality Predictions to Anticipate Startup Success

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Daniel Stenson; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Startup Success Predictions; Founder Personalities; Natural Language Processing; Social Media Analysis; Big 5 Personality Framework; Feed-forward Neural Network; XGBoost.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis explores the potential of integrating predicted founder personalities, based on the Big 5 Personality Framework, into Machine Learning (ML) models to enhance the accuracy of early-stage startup success predictions. Leveraging Natural Language Processing (NLP) techniques, we extracted personality insights from founders' tweets, focusing on US startups funded between 2013 and 2015. LÄS MER

  2. 2. Human-Like Chatbot : A quantitative study of the emotional response toward human-to-machine interaction

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anastasiia Jönsson; Clara Nordberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Marketing; Chatbot; Emotion; Empathy; Humanlike; Human-to-machine interaction; ChatGPT;

    Sammanfattning : Problem formulation: The problem that the thesis research relates to is the limitations of artificially intelligent chatbots as interlocutors. The emotional component of communication plays an essential role in the customer experience, but many users have a negative attitude toward chatbots due to their lack of humanity and empathy. LÄS MER

  3. 3. AI OCH TJÄNSTER : En kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lina Bremmers; Ellinor Lingvall; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; services; mechanical; thinking; feeling; service experience; consumers; Artificiell Intelligens; AI; tjänster; Mekanisk; Tänkande; Kännande; serviceupplevelse; konsumenter;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: AI och tjänster – en kvantitativ studie om konsumenters inställning till AI inom tjänster  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lina Bremmers och Ellinor LingvallHandledare: Peter EkDatum: 2023 - juni  Syfte: Syftet med studien är att undersöka konsumenters inställning till AI inom tjänster utifrån de tre kategorierna: mekanisk AI, tänkande AI och kännande AI. Utifrån kategorierna är syftet att besvara inom vilka tjänster konsumenterna har en positiv inställning till AI och om konsumenternas inställning förändras när AI ger en bättre serviceupplevelse. LÄS MER

  4. 4. Exploring AI Adoption in Entrepreneurial Content Marketing Strategies of European Companies

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Valeur; Mantas Liekis; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurial marketing; Artificial intelligence; Marketing; Technology adoption; Machine learning; Customer journey; AI tools.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Artificial intelligence has recently gained enormous attention due to its potential to revolutionize many industries. One of these areas of interest where AI may have the potential to have a significant impact is content marketing. LÄS MER

  5. 5. Attityder och handlande kring olika nivåer av AI-baserad marknadsföring : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Simon Stamming; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Marketing; AI; Mechanical; Thinking; Feeling; Attitudes; Behavior; Personal Information; Privacy Paradox; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; AI; Mekanisk; Tänkande; Kännande; Attityder; Handlande; Personlig Information; Integritetsparadoxen;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förklara hur olika användare upplever de tre nivåerna av AI-genererat innehåll inom marknadsföring i företagsekonomi. Studien syftar även till att se om deras handlande går i linje med deras attityder eller om det finns utrymme för en paradox. LÄS MER