Sökning: "ikea ägare"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ikea ägare.

  1. 1. CSR som värdeskapande strategi

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Henriksson; Linnéa Sohlberg-Olsson; [2010]
    Nyckelord :CSR; CR; strategy; sustainability; accountability; responsibility; value; value-creating; strategi; CSR; CR; hållbarhet; ansvar; ansvarstagande; värde; värdeskapande;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att öka kunskapen och förståelsen kring CSR som värdeskapande strategi. Vårt angreppsätt utgår från hermeneutiskt forskningsstrategi. Vi gör en kvalitativ fallstudie av beskrivande karaktär genom intervjuer och granskning av offentliga rapporter från IKEA, Telenor och Sveaskog. LÄS MER

  2. 2. Överföring av företagsidentitet till en franchiseenhet -En studie av IKEA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Amanda Fröberg Bergman; Philippe Khodr; Jessica Larsson; [2009]
    Nyckelord :företagsidentitet; företagskultur; ledarskap; symbolism; franchising; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen inom Service Management vid Lunds Universitet, campus Helsingborg, behandlar den problematik som kan uppstå kring spridandet av ett företags identitet till dess franchiseenheter. Syftet med uppsatsen är att se hur en utomstående ägare till en enhet kan påverka hur företagets identitet sprids och bibehålls. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsredovisning : - En studie kring motiv, utformning och trovärdighet

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Johanna Hellqvist; Hanna Nilsson; [2008]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; CSR; intressentteori; legitimitetsteori; transparens; trovärdighet; riktlinjer;

    Sammanfattning : Under senare tid har det i samhället varit ett enormt fokus på jordens miljöhot och det har förts en het debatt kring exempelvis klimatförändringarna. Dessa frågor har idag kommit att bli mer oroande än någonsin förr. LÄS MER