Sökning: "business knowledge development"

Visar resultat 1 - 5 av 1567 uppsatser innehållade orden business knowledge development.

  1. 1. Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Bengtsson; Lisa Hägglund; [2024-02-12]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategier; onlinecasino; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning : This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry, focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers, raising significant ethical and social issues. LÄS MER

  2. 2. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  3. 3. When Flying is Inevitable : How international companies and business travelers can contribute to the transformation towards a future of sustainable aviation

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Frida Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Carbon Neutral; Business aviation; Sustainable Aviation; Sustainable Strategy; Sustainable Aviation Fuel; Hydrogen; Electric; Switzerland; Technology-Push; DemandPull.; Koldioxidneutralt; affärsflyg; hållbart flyg; hållbar strategi; hållbart flygbränsle; vätgas; elflyg; Schweiz; Technology-Push; Demand-Pull;

    Sammanfattning : This thesis emerged from a question that had been repeating itself in my head for a long period of time: If myself and the rest of the world face the fact that we are likely to keep flying for years to come for reasons somehow considered valid, how can we at the same time still contribute efficiently to achieving a more sustainable future of aviation? Based on this dilemma and focusing on the factor of impact, an actor with the power of creating a larger impact than a single individual was firstly identified. This actor also provides the perspective used in this thesis. LÄS MER

  4. 4. Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elsa Berg; Alicia Bergström; [2024]
    Nyckelord :Middle manager; employee resistance to change; change aversion; change management; managing resistance to change.;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Elsa Berg och Alicia Bergström Handledare: Emilia Kvarnström   Datum: 2024 - Januari   Syfte: Idag driver företag ständigt förändring- och utvecklingsarbeten och med förändringar kommer ofta motståndsreaktioner. Motstånd mot förändring från medarbetare behöver bemötas och hanteras för att förändringar ska kunna fortgå i verksamheter. LÄS MER

  5. 5. Supply Chain Transparency in the Scandinavian Automotive Industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ali Alipourfallahpasand; Erik Örjas; [2023-07-19]
    Nyckelord :Supply Chain Management; complexity; transparency; information flow; collaboration; stakeholders; technological advancements; sustainability; procurement;

    Sammanfattning : The automotive industry can be characterized as a highly competitive and dynamic landscape, where effective supply chain management practices are crucial for meeting consumer demands and ensuring sustainable operations. Transparency across the supply chain is vital for building trust and collaboration among supply chain stakeholders. LÄS MER