Sökning: "c-uppsats ansvar"

Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden c-uppsats ansvar.

  1. 6. Etik, ansvar och legitimitet : En kvalitativ studie om hur PR-konsulter förhåller sig till professionell etik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Helgesson; [2014]
    Nyckelord :Advocacy; Etik; PR-konsulter; påverkansarbete; Public Relations PR ; Legitimitet; Professionell etik;

    Sammanfattning : Titel: Etik, ansvar och legitimitet - En kvalitativ studie om hur PR-konsulter förhåller sig till professionell etik Författare: Elin Helgesson  Kurs, termin och år: MK032G Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C) C-uppsats, HT13, 2013-2014. Antal ord i uppsatsen: 19 468 ord. LÄS MER

  2. 7. Neutrala massmedier : En uppsats om den lokala valrörelsen i fyra svenska morgontidningar 2014

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonathan Grönlund; Joakim Zakariasen; [2014]
    Nyckelord :media; kommunalval; journalistiska ideal; objektivitet; mångfald; jämlikhet; proportionalitet; Luleå; Sundsvall; Örebro; Linköping;

    Sammanfattning : Titel: Neutrala massmedierFörfattare: Jonathan Grönlund och Joakim Zakariasen Kurs, termin och år: C-uppsats HT 14Antal ord i uppsatsen: 8947 Problemformulering och syfte: Medierna har ett demokratiskt ansvar att informera medborgarna, speciellt inför ett val. Syftet med studien är att undersöka lokala morgontidningars rapportering av den lokala valrörelsen och se hur de uppfyller de journalistiska idealen objektivitet och mångfald. LÄS MER

  3. 8. ”De e ju lite sunt förnuft å så...” : Om lärares perspektiv på fostran

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Maria Olsson; [2014]
    Nyckelord :Content analysis; curriculum theory; elementary school; fostran; interview; teacher; Fostran; grundskolan; innehållsanalys; intervju; lärare; läroplansteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att se hur lärare i årskurs 1, 3 och 6 i olika socioekonomiska områden resonerar kring fostran i skolan. Studien grundar sig i en fundering som framkom i och med min C-uppsats: hur ser lärare på begreppet fostran? I den svenska läroplanen talas det om en fostran som inte är definierad och då det är lärarna som senare ska implementera sin tolkning av begreppet i sin verksamhet, är det intressant att se hur lärare resonerar kring begreppet. LÄS MER

  4. 9. Hur kan csr användas för att kommunicera ansvar mot kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mia Grehn; Linn Hynning; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Titel: Hur kan CSR användas för att kommunicera ansvar mot kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Mia Grehn och Linn Hynning Handledare: Agneta Sundström Date: 2013 januari Syfte: Avsikten med uppsatsen är att skapa förståelse för hur två företag kommunicerar arbetet med CSR och analysera hur konsumenter uppfattar deras CSR strategier och budskap. I studien fäster vi speciell uppmärksamhet på hur kommunikationen av företagens CSR arbete uppfattas av konsumenter samt om företagen lyckats skapa trovärdighet hos dem. LÄS MER

  5. 10. Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke : Påverkar CSR kunderna vid val av butik?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emmeli Ahlin; Sandra Skog; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; branding; consumer choice; Corporate social responsibility; CSR; varumärke; konsumenters val;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING                                                                                       Titel: Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke – Påverkar CSR kundernas val vid butik? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Emmelie Ahlin och Sandra Skog Handledare: Agneta Sundström Datum: 2013 – Maj Syfte: Syftet är att beskriva och analysera hur företag arbetar med CSR som del av varumärket och hur det inverkar på konsumenter vid val av butik. Metod: Studien har tillämpat kvantitativ metod och som stöd för datainsamling har en enkätundersökning genomförts. LÄS MER