Sökning: "c-uppsats intervjustudie"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden c-uppsats intervjustudie.

  1. 11. Läs- och skrivinlärning, modersmål och modersmålsundervisning : Intervjustudie med pedagoger i förskoleklass

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Tobias Tapper; Jocelyn Israelsson; [2012]
    Nyckelord :läs- och skrivinlärning; modersmål; förskoleklass; pedagogik; modersmålsundervisning; arbetsmetoder;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka fem olika förskoleklasser i olika områden med flerspråkiga elever och enspråkiga elever och intervjua sex olika förskollärare. Vi fokuserar på hur förskoleklasserna arbetar med läs- och skrivinlärning och modersmålsundervisning. LÄS MER

  2. 12. Idrottsundervisningens förutsättningar : En intervjustudie sett ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Anna-Karin Andersson; Sara Westerlund; [2011]
    Nyckelord :Idrottsundervisning; förutsättningar; måluppfyllelse; idrott och hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka förutsättningarna för att utöva ämnet idrott och hälsa i skolan, sett ur ett lärarperspektiv. I vår studie utgår vi från pedagogers egna erfarenheter och deras syn på ämnet idrott och hälsa. LÄS MER

  3. 13. Musik i rörelse - En intervjustudie om hur svensk folkmusik- och dans kan berika rytmikmetoden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Elin Rippe; [2011]
    Nyckelord :Eurythmics; lead-follow-principle; improvisation; Jaques-Dalcroze method; mediated artefacts; ngoma; Swedish folk dance; Swedish folk music; föra-följa-principen; Jaques-Dalcroze-metoden; medierande artefakter; rytmik; rytmikmetoden; svensk folkdans; svensk folkmusik; Performing Arts;

    Sammanfattning : Title: Music in motion- An interview study on how Swedish folk music and dance can enrich the method of Eurythmics. In this essay I examine how Swedish folk music and dance can enrich the Eurythmics method. LÄS MER

  4. 14. Hela dagen lång? : -Innebörden av etiska värden och normer för förskolepedagoger samt deras uppfattning av barns lärande av dessa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Marie Andersson; Margitha Thunell; [2011]
    Nyckelord :etik; värden; värdegrund; normer; förskola; sociokulturellt perspektiv; förhållningssätt; pedagoger;

    Sammanfattning : Pedagoger har ett uppdrag som innebär att de ska arbeta med etiska värden och normer i förskolan. I detta arbete spelar pedagogers förhållningssätt och uppfattning av barns lärande en stor roll. LÄS MER

  5. 15. ”Du vet väl om att du är värdefull” En intervjustudie om hur pedagoger resonerar kring och arbetar med konflikter mellan elever.

    C-uppsats,

    Författare :Carolina Jillesjö; Kristin Sundqvist; [2010]
    Nyckelord :Konflikt; förebyggande; hantering; socialt samspel;

    Sammanfattning : Sammanfattning:C-uppsats inom lärarutbildningen 15 hp, där vi undersöker hur åtta verksamma klasslärare igrundskolan på olika skolor resonerar kring och arbetar med konflikter. Vi tar reda på hurpedagogerna arbetar på ett förebyggande sätt och hur de hanterar uppkomna konflikter. LÄS MER