Sökning: "chatbots"

Visar resultat 26 - 30 av 161 uppsatser innehållade ordet chatbots.

  1. 26. The Chatbot Effect - An exploratory study investigating how students interpret and adopt chatbots in higher education

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Lova Karlberg; Pauline Hansson Myrefelt; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Technological Frames of Reference TFR ; Chatbot; Higher Education; Students;

    Sammanfattning : Chatbots have emerged as a promising technology in various contexts, including education. The year 2022 brought chatbots into the mainstream when OpenAI released the chatbot ChatGPT, which students have rapidly adopted. LÄS MER

  2. 27. Skilja mellan mänskligt och artificiellt skrivna texter : Experimentell undersökning av universitetslärares bedömningsförmåga samt självskattning gentemot verktyget ChatGPT

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Angus Bakke; Sebastian Ohlson; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; UTAUT; University teachers; Students; Acceptance; ChatGPT; UTAUT; Universitetslärare; Studenter; Acceptans;

    Sammanfattning : Idag finns möjligheten att skriva texter med chatbots som är en form av artificiell intelligens. En av de framträdande chatbotarna är ChatGPT som exempelvis kan generera text. På universitetet förekommer det examinationsuppgifter där studenter skriver texter. LÄS MER

  3. 28. Hot och möjligheter med att införa AI-drivna chattbotar som ett verktyg inom kundtjänst : En studie om utmaningar, drivkrafter och hinder för införande av en AI-driven chattbot inom kundtjänst hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tomas Ringefors; [2023]
    Nyckelord :Automation; AI; Artificial intelligence; Chatbot; Customer service; Challenges; Driving forces; Barriers; Automatisering; AI; Artificiell intelligens; Chattbot; Kundtjänst; Utmaningar; Drivkrafter; Hinder;

    Sammanfattning : With the rapidly increasing rate of development artificial intelligence (AI) has experienced in recent years, more and more companies have begun to recognize the benefits and possibilities of the technology. This study is a qualitative interview study that has explored and evaluated which challenges are encountered today in customer services and which driving forces and barriers exist in introducing an AI-driven solution with a focus on chatbots. LÄS MER

  4. 29. Text Classification using the Teacher- Student  Chatroom Corpus

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Österberg; [2023]
    Nyckelord :Chatbot; NLP; Deep learning; BERT; Data quality; Chatbots; språkteknologi; djup inlärning; BERT; Datakvalité;

    Sammanfattning : Advancements in Artificial Intelligence, especially in the field of natural language processing have opened new possibilities for educational chatbots. One of these is a chatbot that can simulate a conversation between the teacher and the student for continuous learner support. LÄS MER

  5. 30. Educational Artificial Intelligent Chatbot:Teacher Assistant & Study Buddy

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Dimitrios Zarris; Stergios Sozos; [2023]
    Nyckelord :chatbot; teacher assistant; study buddy; student buddy; artificial intelligence; ai; llm; gpt;

    Sammanfattning : In the rapidly evolving landscape of artificial intelligence, the potential of large language models (LLMs) remains a focal point of exploration, especially in the domain of education. This research delves into the capabilities of AI-enhanced chatbots, with a spotlight on the "Teacher Assistant" & "Study Buddy" approaches. LÄS MER